پایان انتظار برای اتمام پروژه تقاطع‌ غیرهمسطح کرمانشاه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  مرصاد، تقاطع‌ غیرهمسطح امام حسین (ع) شهر کرمانشاه که از آن به عنوان یکی از شاهکارهای مهندسی یاد می‌شود و قرار بود یکی از گره‌های کور ترافیکی این کلانشهر را باز کند و خودش به یک گره بزرگتر تبدیل شد طی چند سال اخیر مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,

استارت این پروژه اردیبهشت ۹۶ زده شد و در حال حاضر بعد از حدود 1.5 سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده و شهروندان را برای تردد در این قسمت شهر با دردسر و مشکلاتی مواجه کرده است.   

,

لعل بخش سرپرست شهرداری کرمانشاه مهرماه امسال بود که از پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی اصلاح تقاطع غیرهمسطح امام حسین (ع) کرمانشاه خبر داد و گفت: اگر مشکل اعتباری و یا مشکلات جوی خاصی ایجاد نشود این طرح در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

,

 

,

, ,

 

,

لعل بخش گفت: ۳۵ درصد از پیشرفت این طرح در سه ماه اخیر صورت گرفته است.

,

وی ادامه داد: درصدد هستیم ظرف ۲ ماه آینده محور‌هایی همانند شمال به جنوب و شرق به جنوب این پروژه را افتتاح کنیم.

,

سرپرست شهرداری کرمانشاه اظهار داشت: اعتبار اولیه این پروژه ۴۰ میلیارد تومان بوده که در نهایت به دلیل افزایش قیمت‌های موجود با اعتبار تقریبی ۶۰ میلیارد تومانی به پایان خواهد رسید.

,

لعل بخش یادآور شد که از محل اعتبارات نقدی ۱۲ میلیارد تومان برای پروژه پرداخت شده و ۷۰ درصد آن که به صورت تهاتر با زمین است در دست اجرا و پیگیری است.

,

, ,

محمد پورداد مدیر پروژه و نماینده معاونت عمرانی در پروژه تقاطعات غیر همسطح شهرداری کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: پروژه تقاطع غیرهمسطح امام حسین (ع) به دلیل قرارگیری در مسیر شهرک های تعاون، رودکی، معلم، باغ ابریشم و طاق بستان، مسیر ارتباطی دانشگاه رازی و علوم پزشکی، بیمارستان امام رضا (ع) و امام حسین (ع) و قرارگیری در کریدور شمالی- جنوبی و غربی - شرقی استان در ترانزیت کالا و مسافر به استان‌های همجوار و نیز مسیر زیارت عتبات عالیات به عنوان یک پل ارتباطی نقش بسیار مهمی در سطح استان کرمانشاه ایفا می‌ کند که این امر موجب افزایش تردد در این محور می‌‌شود.

,

وی افزود: در این پروژه کارفرما شهرداری کرمانشاه است؛ این پروژه دارای چهار پل و هفت مسیر هم سطح است که مسیر جنوب به شمال ( کمربندی غربی به رودکی) با عرض 12 متر و سه خط عبور ترافیکی و مسیر جنوب به غرب ( کمربندی غربی به بزرگراه امام علی(ع) با عرض ۱۰ متر و دو خط عبور ترافیکی به صورت پل های فلزی با عرشه بتنی اجرا شده که وزن سازه فلزی آن بالغ بر 400 تن است.

,

مدیر پروژه اصلاح تقاطع غیرهمسطح امام حسین (ع) تصریح کرد: برای اولین بار در غرب کشور، از تکنولوژی قطعات پیش ساخته بتنی (سگمنت) در این پروژه استفاده شده است؛ در مسیر شمال به جنوب ( رودکی به کمربندی غربی) به طول 560 متر و عرض 12 متر با سه خط عبور ترافیکی، در مسیر شرق به جنوب (پل ولایت به کمربندی غربی) به طول 530 متر و عرض 10 متر با 2 خط عبور ترافیکی از این تکنولوژی (پل های سگمنتال) استفاده شده و در مجموع 230 قطعه پیش ساخته در سازه این دو پل به کار رفته است.

,

وی گفت: در اجرای این پروژه حدود 3000 تن میلگرد استفاده شده، حجم عملیات بتن ریزی 20 هزار متر مکعب و 170 هزار متر مکعب عملیات خاکی دارد و در ساخت این تقاطع در مجموع بیش از 1700 متر طول شمع بتنی کار گذاشته شده است.

,

مدیر پروژه اصلاح تقاطع غیرهمسطح امام حسین (ع) بیان داشت: پیشرفت فیزیکی این پروژه ۸۵ درصد بوده که در صورت مساعد بودن شرایط جوی، ظرف چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

,

به گفته پورداد، حدود 40 میلیارد تومان هزینه اجرای این پروژه است که از محل منابع استانی و جاری شهرداری تأمین شده و احداث این تقاطع باعث تسهیل در تردد شهروندان، زائران عتبات عالیات و ترانزیت کالا و مسافر به استان ها و کشورهای همجوار خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
اصلاح تقاطع غیرهم‌سطح امام حسین (ع) شهر کرمانشاه دو سال است که اجرا شده و با تلاش‌های بی‌وقفه قرارگاه خاتم‌النبیاء (ص) در حال اتمام است.