مراکز علمی کاربردی تعطیل می‌شوند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور غلامی در خصوص آخرین تصمیم وزارت علوم برای تجمیع واحد‌های دانشگاه علمی کاربردی به دنبال اجرای برنامه ساماندهی و تجمیع مراکز آموزش عالی کشور گفت: در حال حاضر تمامی واحد‌های علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی تجمیع شده‌اند. در نتیجه محوریت فعالیت‌های علمی کاربردی با واحد‌های وابسته به بخش خصوصی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی در ادامه تصریح کرد: واحد‌های علمی کاربردی وابسته به بخش خصوصی از سوی وزارت علوم حمایت می‌شوند و کسی قصد تعطیلی این واحد‌ها را ندارد، اما اگر این واحد‌ها نتوانند شرایط استاندارد لازم را فراهم کنند، تعطیل خواهند شد.
,
 
,
وزیر علوم در خصوص استاندارد‌های مربوط به واحد‌های علمی کاربردی بخش خصوصی گفت: فضای فیزیکی لازم، اعضای هیات علمی ارزیابی شده و رعایت قوانین و مقررات لازم و ابلاغی از سوی وزارت علوم از جمله استاندارد‌هایی هستند که واحد‌های علمی - کاربردی باید این موارد را رعایت کنند. در این صورت از حمایت جدی این وزارتخانه بهره‌مند می‌شود.
,
 
,
دکتر غلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر واحد‌های علمی کاربردی به شکل بسیار خوبی سازمان‌دهی شده‌اند، حتی اساسنامه این واحد‌ها تنظیم شده و قریب به اتفاق این واحد‌ها اساسنامه را پذیرفته‌اند و در چارچوب آن فعالیت می‌کنند. حاصل این اتفاق این است که وزارت علوم بعد از فارغ التحصیلی دانشجویان این دانشگاه، با اطمینان کامل مدرک آن‌ها را تایید کرده و به هر جایی که لازم باشد معرفی می‌کند.
,
منبع: ایسنا
]
وزیر علوم با بیان این‌که در صورتی که واحد‌های علمی کاربردی استاندارد‌های ابلاغی وزارت علوم را رعایت کنند تعطیل نخواهند شد، تکید کرد: وزارت علوم از واحد‌هایی که این استاندارد‌ها را رعایت کنند با جدیت حمایت می‌کند.