بیانیه تند رژیم سعودی علیه سنای آمریکا
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از واس، عربستان سعودی قطعنامه‌های سنای آمریکا در مورد پایان حمایت نظامی از ائتلاف به رهبری ریاض و نیز معرفی « محمد بن‌سلمان» ولیعهد به‌عنوان مسئول قتل « جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی را به شدت محکوم کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وزارت خارجه عربستان، روز گذشته در بیانیه‌ای تأکید کرد: «پادشاهی عربستان تازه‌ترین مواضع سنای آمریکا، که بر پایه ادعاهای غیرواقعی بنا شده را محکوم، و قاطعانه اعلام می‌کند هیچ‌ دخالتی در اوضاع داخلی کشور خود را نمی‌پذیرد.»
,
 
,
یک منبع مسئول در وزارت خارجه عربستان نیز تصریح کرد که موضع سنای آمریکا، که مبتنی بر ادعاها و اتهام‌های بی‌اساس علیه ریاض است، مداخله‌ای آشکار در امور داخلی عربستان به‌شمار می‌رود و باعث تضعیف جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی عربستان می‌شود.
,
 
,
این مقام عربستانی با این حال، بر تمایل این کشور به ادامه و بهبود مناسبات با ایالات متحده آمریکا تأکید کرد و اظهار داشت روابط این دو کشور، استراتژیک با پیوندهای عمیق سیاسی، اقتصادی و امنیتی است.
,
 
,
طبق این گزارش، سنای آمریکا، پنجشنبه گذشته دو قطعنامه‌ تصویب کرد، که در یکی از آنها محمد بن‌سلمان مسئول قتل جمال خاشقجی معرفی شده و در قطعنامه دیگری، سناتورها خواستار پایان حمایت نظامی آمریکا از ائتلاف سعودی در جنگ یمن شده‌اند.
,
 
,
رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنای آمریکا خواستار رای مثبت سناتورها به قطعنامه مربوط به جمال خاشقجی شده بود چرا که به نظر او از حمایت هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه برخوردار است و نگرانی در خصوص یمن را نیز مطرح می‌کند.
,
 
,
در حالی این قطعنامه‌ها 2 ماه پس از قتل جمال خاشقجی تصویب شدند که در این مدت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا بر نامشخص بودن مسؤول مرگ خاشقجی تاکید داشته و از پادشاهی عربستان به عنوان متحد واشنگتن تمجید کرده است.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
عربستان سعودی اقدام مجلس سنای آمریکا در تصویب دو قطعنامه علیه این کشور پادشاهی را به شدت محکوم کرد.