به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، ظریف:«نه بنده و نه رئیسجمهور، نمیتوانیم تضمین بدهیم که با تصویب این لایحه(CFT) مشکلات حل خواهد شد اما میتوانیم تضمین بدهیم که با نپیوستن به آن، آمریکا بهانه مهمی برای افزایش مشکلات ما پیدا خواهد کرد.»
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,گروهFATF یا گروه ویژه اقدام مالی، دارای 38 عضو است، به همراه یک عضو ناظر که برای همکاری با کشورها در زمینه مبارزه با تامین مالی تروریسم و پولشویی 49 توصیه دارد. پس از قبول اجرای توصیههای این گروه توسط وزیر اقتصاد سابق و مذاکرات انجام شده، اسم ایران به طور موقت، از لیست سیاه خارج شد. از آن تاریخ دولت در حال اجرا کردن 36 توصیه است و چهار توصیه دیگر نیاز به تصویب در مجس شورای اسلامی دارد که یکی از آنها پیوستن به کنوانسیونCFT یا همان مبارزه با تامین مالی تروریسم میباشد.
هزارتوی چالشهای پس از برجام
دولت روحانی با گره زدن تمام مسائل کشور به استقبال برجامی رفت که آن را تضمینی برای حل همه مشکلات کشور میدید، قطعا این حجم از تمایل نشان دادن و گره زدن مسائل به این توافق یکی از علتهای اصلی قرار گرفتن ایران در موضع ضعف و در نتیجه دیکته طرف مقابل برای خواستههای یک طرفه بود؛ چنانچه سرتاسر این توافق آکنده از واژگان تعهدزا و دقیق برای ایران و تعهدات مبهم برای طرفهای دیگر بود و همگی منوط به این بودند که اقدام نخست، از جانب ایران باشد. پس از روی کار آمدن ترامپ و زمزمههای خروج از برجام در اشتباه بزرگ دیگر، از داخل اعلام شد که حتی اگر ایالات متحده خارج شود، ایران به برجام پایبند خواهد بود، طرف امریکایی هم با دریافت این پالس از داخل جمهوری اسلامی با خیالی آسوده از عدم خروج ایران، از برجام خارج شد. نتیجه آن شد که ایران ماند و تحریمهای یک جانبه ایالات متحده و لیست سیاهSDN ، ایالات متحدهای که زمانی دولت ، همه اطراف توافق را به آن خلاصه میکرد، از آن طرف هم اتحادیه اروپایی که تا به امروز هیچ قدم قابل توجهی برای برداشتن محدودیتهای همکاری و تجارت با ایران برنداشته است.
یکی از مشکلات اساسی ایران برای انتفاع از عواید برجام، تحریمهای یک جانبه ایالات متحده علیه نهادهای پولی و مالی کشورهای اروپایی و کشورهای دیگر مبادلهکننده با ایران است که آنها را از همکاری موثر و مبادله قابل توجه با ایران در زمینه اقتصادی باز میدارد، در واقع سیستم سوئیفت ابزار دستی برای آمریکا میشود تا از ارتباط ایران با سیستم مالی جهانی ممانعت صورت گیرد، همه این اتفاقات هم در حالی رخ میدهد که مکررا آژانس پایبندی ایران را به تعهداتش تایید کرده است. در برابر تحریمهای یک جانبه آمریکا، اتحادیه اروپا در حال راهاندازی سیستم مالی SPV است که بتواند تحریمهای آمریکا را دور بزند اما آنچه را که از ایران برای سهولت همکاریهای اقتصادی آینده میخواهند، اجرای توصیههایFATF است تا کشورها با خروج ایران از لیست سیاه، همکاری اقتصادی مطمئنتری با آن داشته باشند. همانطور که گفته شد یکی از توصیههای گروهFATF پیوستن به کنوانسیونCFT است که طبق گفته دبیر اجرایی گروه مذکور، حتی در صورت عمل به همه توصیهها، هیچ تضمینی برای خروج ایران از لیست سیاه وجود ندارد. سوال اینجاست که اگرFATF یک گروه با ساز و کارهای فنی است چطور ممکن است که حتی پس از اجرای همه توصیهها تضمینی نباشد؟
خروج ایران از لیست سیاهFATF با روش کنسانسوس(توافق عمومی بدون رایگیری و نبود مخالف جدی) صورت میگیرد. از آنجایی که کارویژهFATF یک مسئله فنی به طور ماهوی است و از آنجایی که هیچ موضوعی ظرفیت سیاسی نشدن را ندارد، و این ظرفیت سیاسی شدن در قبال ایران بسیار محتملتر است؛ به نظر میرسد یکی از بزرگترین چالشهای ایران حتی پس از عمل به همه توصیهها ، مخالفت سیاسی تعداد قابل توجهی از کشورهای عضو با خروج ایران از لیست سیاه است، از جمله آمریکا، اسرائیل و آرژانتین و اکثر کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین عربستان سعودی(ناظر)، که البته این مخالفتهای سیاسی در قالب مسائل فنی مطرح میشود.
از دیگر چالشهای موجود در پیوستن به این کنوانسیون عدم تعریف مشخص در مورد تعریف تروریسم است اما برای مصادیق گروههای تروریستی، این گروه کشورها را به قطعنامههای سازمان ملل(از جمله 1267) ارجاع میدهد که این مصادیق عبارتند از گروههایی از قبیل داعش، طالبان و القاعده و...، بنابراین احتمال شناسایی متحدین منطقهای ایران به عنوان گروههای تروریستی وجود دارد که با توجه به قدرت اجماعسازی ایالات متحده و مواضع همواره دوگانه اروپا در مورد تروریسم امری دور از دهن نیست.
آنچه به نظر میرسد، گرفتاری ایران در هزار توی خواستههای مکرر اطراف غربی است، و این نتیجه عدم بکارگیری یکی از اصول اولیه مذاکره یعنی همپا بودن و شرایط برابر برای مذاکره است که نتیجه آن ابتدا نقض شدن مکرر روح برجام و اکنون هم شوکهای نهایی برای جلوگیری از مرگ جسم فرسوده آن است.
نویسنده: امیرحسین صدیقی
انتهای پیام/
گروهFATF یا گروه ویژه اقدام مالی، دارای 38 عضو است، به همراه یک عضو ناظر که برای همکاری با کشورها در زمینه مبارزه با تامین مالی تروریسم و پولشویی 49 توصیه دارد. پس از قبول اجرای توصیههای این گروه توسط وزیر اقتصاد سابق و مذاکرات انجام شده، اسم ایران به طور موقت، از لیست سیاه خارج شد. از آن تاریخ دولت در حال اجرا کردن 36 توصیه است و چهار توصیه دیگر نیاز به تصویب در مجس شورای اسلامی دارد که یکی از آنها پیوستن به کنوانسیونCFT یا همان مبارزه با تامین مالی تروریسم میباشد.
هزارتوی چالشهای پس از برجام
دولت روحانی با گره زدن تمام مسائل کشور به استقبال برجامی رفت که آن را تضمینی برای حل همه مشکلات کشور میدید، قطعا این حجم از تمایل نشان دادن و گره زدن مسائل به این توافق یکی از علتهای اصلی قرار گرفتن ایران در موضع ضعف و در نتیجه دیکته طرف مقابل برای خواستههای یک طرفه بود؛ چنانچه سرتاسر این توافق آکنده از واژگان تعهدزا و دقیق برای ایران و تعهدات مبهم برای طرفهای دیگر بود و همگی منوط به این بودند که اقدام نخست، از جانب ایران باشد. پس از روی کار آمدن ترامپ و زمزمههای خروج از برجام در اشتباه بزرگ دیگر، از داخل اعلام شد که حتی اگر ایالات متحده خارج شود، ایران به برجام پایبند خواهد بود، طرف امریکایی هم با دریافت این پالس از داخل جمهوری اسلامی با خیالی آسوده از عدم خروج ایران، از برجام خارج شد. نتیجه آن شد که ایران ماند و تحریمهای یک جانبه ایالات متحده و لیست سیاهSDN ، ایالات متحدهای که زمانی دولت ، همه اطراف توافق را به آن خلاصه میکرد، از آن طرف هم اتحادیه اروپایی که تا به امروز هیچ قدم قابل توجهی برای برداشتن محدودیتهای همکاری و تجارت با ایران برنداشته است.
یکی از مشکلات اساسی ایران برای انتفاع از عواید برجام، تحریمهای یک جانبه ایالات متحده علیه نهادهای پولی و مالی کشورهای اروپایی و کشورهای دیگر مبادلهکننده با ایران است که آنها را از همکاری موثر و مبادله قابل توجه با ایران در زمینه اقتصادی باز میدارد، در واقع سیستم سوئیفت ابزار دستی برای آمریکا میشود تا از ارتباط ایران با سیستم مالی جهانی ممانعت صورت گیرد، همه این اتفاقات هم در حالی رخ میدهد که مکررا آژانس پایبندی ایران را به تعهداتش تایید کرده است. در برابر تحریمهای یک جانبه آمریکا، اتحادیه اروپا در حال راهاندازی سیستم مالی SPV است که بتواند تحریمهای آمریکا را دور بزند اما آنچه را که از ایران برای سهولت همکاریهای اقتصادی آینده میخواهند، اجرای توصیههایFATF است تا کشورها با خروج ایران از لیست سیاه، همکاری اقتصادی مطمئنتری با آن داشته باشند. همانطور که گفته شد یکی از توصیههای گروهFATF پیوستن به کنوانسیونCFT است که طبق گفته دبیر اجرایی گروه مذکور، حتی در صورت عمل به همه توصیهها، هیچ تضمینی برای خروج ایران از لیست سیاه وجود ندارد. سوال اینجاست که اگرFATF یک گروه با ساز و کارهای فنی است چطور ممکن است که حتی پس از اجرای همه توصیهها تضمینی نباشد؟
خروج ایران از لیست سیاهFATF با روش کنسانسوس(توافق عمومی بدون رایگیری و نبود مخالف جدی) صورت میگیرد. از آنجایی که کارویژهFATF یک مسئله فنی به طور ماهوی است و از آنجایی که هیچ موضوعی ظرفیت سیاسی نشدن را ندارد، و این ظرفیت سیاسی شدن در قبال ایران بسیار محتملتر است؛ به نظر میرسد یکی از بزرگترین چالشهای ایران حتی پس از عمل به همه توصیهها ، مخالفت سیاسی تعداد قابل توجهی از کشورهای عضو با خروج ایران از لیست سیاه است، از جمله آمریکا، اسرائیل و آرژانتین و اکثر کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین عربستان سعودی(ناظر)، که البته این مخالفتهای سیاسی در قالب مسائل فنی مطرح میشود.
از دیگر چالشهای موجود در پیوستن به این کنوانسیون عدم تعریف مشخص در مورد تعریف تروریسم است اما برای مصادیق گروههای تروریستی، این گروه کشورها را به قطعنامههای سازمان ملل(از جمله 1267) ارجاع میدهد که این مصادیق عبارتند از گروههایی از قبیل داعش، طالبان و القاعده و...، بنابراین احتمال شناسایی متحدین منطقهای ایران به عنوان گروههای تروریستی وجود دارد که با توجه به قدرت اجماعسازی ایالات متحده و مواضع همواره دوگانه اروپا در مورد تروریسم امری دور از دهن نیست.
آنچه به نظر میرسد، گرفتاری ایران در هزار توی خواستههای مکرر اطراف غربی است، و این نتیجه عدم بکارگیری یکی از اصول اولیه مذاکره یعنی همپا بودن و شرایط برابر برای مذاکره است که نتیجه آن ابتدا نقض شدن مکرر روح برجام و اکنون هم شوکهای نهایی برای جلوگیری از مرگ جسم فرسوده آن است.
نویسنده: امیرحسین صدیقی
انتهای پیام/
گروهFATF یا گروه ویژه اقدام مالی، دارای 38 عضو است، به همراه یک عضو ناظر که برای همکاری با کشورها در زمینه مبارزه با تامین مالی تروریسم و پولشویی 49 توصیه دارد. پس از قبول اجرای توصیههای این گروه توسط وزیر اقتصاد سابق و مذاکرات انجام شده، اسم ایران به طور موقت، از لیست سیاه خارج شد. از آن تاریخ دولت در حال اجرا کردن 36 توصیه است و چهار توصیه دیگر نیاز به تصویب در مجس شورای اسلامی دارد که یکی از آنها پیوستن به کنوانسیونCFT یا همان مبارزه با تامین مالی تروریسم میباشد.
هزارتوی چالشهای پس از برجام
دولت روحانی با گره زدن تمام مسائل کشور به استقبال برجامی رفت که آن را تضمینی برای حل همه مشکلات کشور میدید، قطعا این حجم از تمایل نشان دادن و گره زدن مسائل به این توافق یکی از علتهای اصلی قرار گرفتن ایران در موضع ضعف و در نتیجه دیکته طرف مقابل برای خواستههای یک طرفه بود؛ چنانچه سرتاسر این توافق آکنده از واژگان تعهدزا و دقیق برای ایران و تعهدات مبهم برای طرفهای دیگر بود و همگی منوط به این بودند که اقدام نخست، از جانب ایران باشد. پس از روی کار آمدن ترامپ و زمزمههای خروج از برجام در اشتباه بزرگ دیگر، از داخل اعلام شد که حتی اگر ایالات متحده خارج شود، ایران به برجام پایبند خواهد بود، طرف امریکایی هم با دریافت این پالس از داخل جمهوری اسلامی با خیالی آسوده از عدم خروج ایران، از برجام خارج شد. نتیجه آن شد که ایران ماند و تحریمهای یک جانبه ایالات متحده و لیست سیاهSDN ، ایالات متحدهای که زمانی دولت ، همه اطراف توافق را به آن خلاصه میکرد، از آن طرف هم اتحادیه اروپایی که تا به امروز هیچ قدم قابل توجهی برای برداشتن محدودیتهای همکاری و تجارت با ایران برنداشته است.
یکی از مشکلات اساسی ایران برای انتفاع از عواید برجام، تحریمهای یک جانبه ایالات متحده علیه نهادهای پولی و مالی کشورهای اروپایی و کشورهای دیگر مبادلهکننده با ایران است که آنها را از همکاری موثر و مبادله قابل توجه با ایران در زمینه اقتصادی باز میدارد، در واقع سیستم سوئیفت ابزار دستی برای آمریکا میشود تا از ارتباط ایران با سیستم مالی جهانی ممانعت صورت گیرد، همه این اتفاقات هم در حالی رخ میدهد که مکررا آژانس پایبندی ایران را به تعهداتش تایید کرده است. در برابر تحریمهای یک جانبه آمریکا، اتحادیه اروپا در حال راهاندازی سیستم مالی SPV است که بتواند تحریمهای آمریکا را دور بزند اما آنچه را که از ایران برای سهولت همکاریهای اقتصادی آینده میخواهند، اجرای توصیههایFATF است تا کشورها با خروج ایران از لیست سیاه، همکاری اقتصادی مطمئنتری با آن داشته باشند. همانطور که گفته شد یکی از توصیههای گروهFATF پیوستن به کنوانسیونCFT است که طبق گفته دبیر اجرایی گروه مذکور، حتی در صورت عمل به همه توصیهها، هیچ تضمینی برای خروج ایران از لیست سیاه وجود ندارد. سوال اینجاست که اگرFATF یک گروه با ساز و کارهای فنی است چطور ممکن است که حتی پس از اجرای همه توصیهها تضمینی نباشد؟
خروج ایران از لیست سیاهFATF با روش کنسانسوس(توافق عمومی بدون رایگیری و نبود مخالف جدی) صورت میگیرد. از آنجایی که کارویژهFATF یک مسئله فنی به طور ماهوی است و از آنجایی که هیچ موضوعی ظرفیت سیاسی نشدن را ندارد، و این ظرفیت سیاسی شدن در قبال ایران بسیار محتملتر است؛ به نظر میرسد یکی از بزرگترین چالشهای ایران حتی پس از عمل به همه توصیهها ، مخالفت سیاسی تعداد قابل توجهی از کشورهای عضو با خروج ایران از لیست سیاه است، از جمله آمریکا، اسرائیل و آرژانتین و اکثر کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین عربستان سعودی(ناظر)، که البته این مخالفتهای سیاسی در قالب مسائل فنی مطرح میشود.
از دیگر چالشهای موجود در پیوستن به این کنوانسیون عدم تعریف مشخص در مورد تعریف تروریسم است اما برای مصادیق گروههای تروریستی، این گروه کشورها را به قطعنامههای سازمان ملل(از جمله 1267) ارجاع میدهد که این مصادیق عبارتند از گروههایی از قبیل داعش، طالبان و القاعده و...، بنابراین احتمال شناسایی متحدین منطقهای ایران به عنوان گروههای تروریستی وجود دارد که با توجه به قدرت اجماعسازی ایالات متحده و مواضع همواره دوگانه اروپا در مورد تروریسم امری دور از دهن نیست.
آنچه به نظر میرسد، گرفتاری ایران در هزار توی خواستههای مکرر اطراف غربی است، و این نتیجه عدم بکارگیری یکی از اصول اولیه مذاکره یعنی همپا بودن و شرایط برابر برای مذاکره است که نتیجه آن ابتدا نقض شدن مکرر روح برجام و اکنون هم شوکهای نهایی برای جلوگیری از مرگ جسم فرسوده آن است.
نویسنده: امیرحسین صدیقی
انتهای پیام/
گروهFATF یا گروه ویژه اقدام مالی، دارای 38 عضو است، به همراه یک عضو ناظر که برای همکاری با کشورها در زمینه مبارزه با تامین مالی تروریسم و پولشویی 49 توصیه دارد. پس از قبول اجرای توصیههای این گروه توسط وزیر اقتصاد سابق و مذاکرات انجام شده، اسم ایران به طور موقت، از لیست سیاه خارج شد. از آن تاریخ دولت در حال اجرا کردن 36 توصیه است و چهار توصیه دیگر نیاز به تصویب در مجس شورای اسلامی دارد که یکی از آنها پیوستن به کنوانسیونCFT یا همان مبارزه با تامین مالی تروریسم میباشد.
,هزارتوی چالشهای پس از برجام
, هزارتوی چالشهای پس از برجام , هزارتوی چالشهای پس از برجام ,دولت روحانی با گره زدن تمام مسائل کشور به استقبال برجامی رفت که آن را تضمینی برای حل همه مشکلات کشور میدید، قطعا این حجم از تمایل نشان دادن و گره زدن مسائل به این توافق یکی از علتهای اصلی قرار گرفتن ایران در موضع ضعف و در نتیجه دیکته طرف مقابل برای خواستههای یک طرفه بود؛ چنانچه سرتاسر این توافق آکنده از واژگان تعهدزا و دقیق برای ایران و تعهدات مبهم برای طرفهای دیگر بود و همگی منوط به این بودند که اقدام نخست، از جانب ایران باشد. پس از روی کار آمدن ترامپ و زمزمههای خروج از برجام در اشتباه بزرگ دیگر، از داخل اعلام شد که حتی اگر ایالات متحده خارج شود، ایران به برجام پایبند خواهد بود، طرف امریکایی هم با دریافت این پالس از داخل جمهوری اسلامی با خیالی آسوده از عدم خروج ایران، از برجام خارج شد. نتیجه آن شد که ایران ماند و تحریمهای یک جانبه ایالات متحده و لیست سیاهSDN ، ایالات متحدهای که زمانی دولت ، همه اطراف توافق را به آن خلاصه میکرد، از آن طرف هم اتحادیه اروپایی که تا به امروز هیچ قدم قابل توجهی برای برداشتن محدودیتهای همکاری و تجارت با ایران برنداشته است.
,یکی از مشکلات اساسی ایران برای انتفاع از عواید برجام، تحریمهای یک جانبه ایالات متحده علیه نهادهای پولی و مالی کشورهای اروپایی و کشورهای دیگر مبادلهکننده با ایران است که آنها را از همکاری موثر و مبادله قابل توجه با ایران در زمینه اقتصادی باز میدارد، در واقع سیستم سوئیفت ابزار دستی برای آمریکا میشود تا از ارتباط ایران با سیستم مالی جهانی ممانعت صورت گیرد، همه این اتفاقات هم در حالی رخ میدهد که مکررا آژانس پایبندی ایران را به تعهداتش تایید کرده است. در برابر تحریمهای یک جانبه آمریکا، اتحادیه اروپا در حال راهاندازی سیستم مالی SPV است که بتواند تحریمهای آمریکا را دور بزند اما آنچه را که از ایران برای سهولت همکاریهای اقتصادی آینده میخواهند، اجرای توصیههایFATF است تا کشورها با خروج ایران از لیست سیاه، همکاری اقتصادی مطمئنتری با آن داشته باشند. همانطور که گفته شد یکی از توصیههای گروهFATF پیوستن به کنوانسیونCFT است که طبق گفته دبیر اجرایی گروه مذکور، حتی در صورت عمل به همه توصیهها، هیچ تضمینی برای خروج ایران از لیست سیاه وجود ندارد. سوال اینجاست که اگرFATF یک گروه با ساز و کارهای فنی است چطور ممکن است که حتی پس از اجرای همه توصیهها تضمینی نباشد؟
,خروج ایران از لیست سیاهFATF با روش کنسانسوس(توافق عمومی بدون رایگیری و نبود مخالف جدی) صورت میگیرد. از آنجایی که کارویژهFATF یک مسئله فنی به طور ماهوی است و از آنجایی که هیچ موضوعی ظرفیت سیاسی نشدن را ندارد، و این ظرفیت سیاسی شدن در قبال ایران بسیار محتملتر است؛ به نظر میرسد یکی از بزرگترین چالشهای ایران حتی پس از عمل به همه توصیهها ، مخالفت سیاسی تعداد قابل توجهی از کشورهای عضو با خروج ایران از لیست سیاه است، از جمله آمریکا، اسرائیل و آرژانتین و اکثر کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین عربستان سعودی(ناظر)، که البته این مخالفتهای سیاسی در قالب مسائل فنی مطرح میشود.
,از دیگر چالشهای موجود در پیوستن به این کنوانسیون عدم تعریف مشخص در مورد تعریف تروریسم است اما برای مصادیق گروههای تروریستی، این گروه کشورها را به قطعنامههای سازمان ملل(از جمله 1267) ارجاع میدهد که این مصادیق عبارتند از گروههایی از قبیل داعش، طالبان و القاعده و...، بنابراین احتمال شناسایی متحدین منطقهای ایران به عنوان گروههای تروریستی وجود دارد که با توجه به قدرت اجماعسازی ایالات متحده و مواضع همواره دوگانه اروپا در مورد تروریسم امری دور از دهن نیست.
,آنچه به نظر میرسد، گرفتاری ایران در هزار توی خواستههای مکرر اطراف غربی است، و این نتیجه عدم بکارگیری یکی از اصول اولیه مذاکره یعنی همپا بودن و شرایط برابر برای مذاکره است که نتیجه آن ابتدا نقض شدن مکرر روح برجام و اکنون هم شوکهای نهایی برای جلوگیری از مرگ جسم فرسوده آن است.
,نویسنده: امیرحسین صدیقی
, نویسنده: امیرحسین صدیقی,انتهای پیام/
,]