اختصاص یک میلیارد ریال برای مطالعات طرح مقاوم سازی آیینه خانه مفخم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، علی مستوفیان اظهار داشت: این اعتبار به منظور مطالعات تکمیلی و در راستای رفع مشکلاتی که پس از زلزله اردیبهشت ماه سال گذشته برای این بنای تاریخی رخ داد، هزینه می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک،,  ,

 

,

مستوفیان تصریح کرد: همچنین میزان یک میلیارد و 500 میلیون ریال نیز برای ساماندهی و احیای باغ تاریخی مفخم درخواست شده که قول مساعدت از سوی سازمان میراث فرهنگی برای اختصاص این اعتبار داده شده است.

,

 

,

وی با بیان اینکه وجود موزه به عنوان یک نهاد فرهنگی در اجتماع بسیار ضروری است، اظهار کرد: محتوای موزه باستان شناسی و مردم شناسی بجنورد با رویکرد ایجاد فضاهای مطلوب و هماهنگ با کارکرد موزه و نیاز امروز مخاطبان در حال بازنگری است.

,

 

,

وی تصریح کرد: این بازنگری و به روز رسانی محتوا در قالب دسترسی ها، شیوه های نمایش آثار، طراحی داخلی موزه، تعریف ریز فضاها و جانمایی فضاهای مختلف در موزه شامل کتابخانه، آزمایشگاه حفاظت، فضاهای نمایش گالری، فضاهای خدماتی و... است.

,

 

,

گفتنی است؛ عمارت مفخم بزرگترین و شاخص‌ترین اثر معماری از دوره قاجار در خراسان شمالی است که در شمال شرق شهر بجنورد واقع است.

,

انتهای پیام/

]
سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار به منظور انجام مطالعات طرح مقاوم سازی و استحکام بخشی آیینه خانه مفخم خبر داد.