برگزاری دومین نمایشگاه کتاب کودک در قم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تسنیم حمید خرمی عصر امروز در آیین گشایش دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوانان استان که در تالار مرکزی شهر برگزار شد، اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و افزایش سرانه مطالعه نوجوان و کودکان استان علاوه بر فرهنگ‌سازی باید کتاب‌های جذاب و متناسب چاپ و تدوین شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی برخی از مهم‌ترین نتایج و اثرات مثبت کتاب‌خوانی به‌ویژه در بین کودکان و نوجوانان را مورد توجه قرار داد و افزود: کتاب‌خوانی از یک‌سو سبب افزایش توانایی‌های ذهنی و فکری کودکان می‌شود و از طرفی نیز بر بهبود و گسترش تعاملات اجتماعی آن‌ها کمک می‌کند.

,

رئیس اتحادیه ناشران استان قم به اهمیت کتاب‌خوانی اشاره کرد و ادامه داد: از نتایج قطعی و مهم توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در بین نوجوان و کودکان ارتقای قدرت ابتکار، ایده پردازی و تفکر انتقادی است.

,

خرمی با تأکید بر ضرورت تلفیق طراحی‌های متناسب با مطالب و مفاهیم ویژه کودکان و نوجوان اضافه کرد: در استان قم طراحان بزرگ و قابل‌اعتنایی وجود دارد که اگر هنر این افراد با قلم نویسندگان تلفیق شود از ترجمه آثار خارجی به‌صورت ملموسی جلوگیری به عمل می‌آید.

,

وی با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان قم عنوان کرد: دومین نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان قم با حضور 110 ناشر کشوری از 21 تا 28 دی‌ماه امسال برگزار می‌شود.

,

رئیس اتحادیه ناشران استان قم تأکید کرد: در دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان بیش از 18 هزار کتاب عرضه و در اختیار مخاطبان و اهالی کتاب و ادب قرار می‌گیرد، برای تسهیل در خرید کتاب‌های نمایشگاه 3 میلیارد ریال بن برای مشتریان در نظر گرفته‌شده است.

,

خرمی تصریح کرد: دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان قم از ساعت 9 الی 13 در نویت صبح و از ساعت 15 تا 21 در نوبت عصر در تالار مرکزی شهر دایر خواهد بود، همچنین در این نمایشگاه فضاهای مناسبی نیز برای بازی و آموزش کودکان در نظر گرفته‌شده است.

,

انتهای پیام/

]
رئیس اتحادیه ناشران استان با اشاره به عرضه ۱۸ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کودک و نوجوان قم گفت: دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان قم با حضور ۱۱۰ ناشر کشوری از ۲۱ تا ۲۸ دی‌ماه امسال برگزار می‌شود.