زمان طلایی برای درمان سکته مغزی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدحسین آقامیری متخصص مغز و اعصاب در آستانه برگزاری یازدهمین کنگره سکته مغزی، اظهار داشت: این کنگره اول تا سوم اسفند سال جاری در سالن همایش‌های کتابخانه ملی جنب هتل ارم تهران در بزرگراه حقانی برگزار می‌شود و اساتید و صاحبنظران برجسته در این کنگره حضور و جدیدترین دستاوردهای در زمینه سکته مغزی مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با اشاره به اینکه تمرکز کنگره امسال در زمینه مباحث آموزشی متخصصین مغز و اعصاب است، گفت: درمان سکته مغزی روز به روز در حال پیشرفت است و این در حالی بوده که ۱۵ سال پیش درمانی وجود نداشته ولی الان می‌توان خدمات گسترده‌ای را جهت نجات جان بیمار انجام داد.
,
 
,
دبیر علمی یازدهمین کنگره سکته مغزی ادامه داد: این بیماری قابل پیشگیری است و با راهنمایی مردم و تغییر سبک زندگی می‌توان عوامل خطر را کنترل کرد از طرفی سکته مغزی امروزه کاملاً قابل درمان است به شرط اینکه اقدام مناسب در زمان طلایی انجام گیرد.
,
 
,
وی تأکید کرد: سکته مغزی در ساعات اولیه و یا به عبارتی در ۴ ساعت و نیم طلایی قابل درمان است و مردم باید این علائم این بیماری را بشناسند تا زمان را از دست ندهند.
,
 
,
دبیر علمی یازدهمین کنگره سکته مغزی خاطرنشان کرد: درمان حاد سکته مغزی، درمان پیشگیرانه سکته مغزی و درمان اختلالات عروقی مغز از محورهای اصلی این کنگره است.
,
 
,
وی گفت: امسال میهمان خارجی چه به صورت سخنران چه به صورت شرکت‌کننده نداریم و تعدادی از اساتید ایرانی مقیم کشورهای دیگر از سایر دانشگاه‌های جهان جهت حضور در این کنگره شرکت می‌کنند.
,
 
,
دبیر علمی یازدهمین کنگره سکته مغزی گفت: یازدهمین کنگره سکته مغزی ایران دارای ۱۵ امتیاز بازآموزی برای متخصصین مغز و اعصاب و متخصصین قلب و عروق، طب اورژانس و پزشکان عمومی است.
,
 
,
منبع: مهر
]
دبیر علمی یازدهمین کنگره سکته مغزی ایران، ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه درمان سکته های مغزی در کشور خبر داد.