بیکاری بیش از ۲۰۰۰ کارگر قزوینی به‌دلیل جانشینی بانک‌ها
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ صبح امروز اولین نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شورای هماهنگی بانک‌های استان پیش از ظهر امروز(شنبه) با حضور عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری، نمایندگان مردم قزوین در مجلس و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در دادسرای قزوین برگزار شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

منوچهر حبیبی در این جلسه اظهار کرد: قانون رفع موانع تولید ابلاغ شده برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام و تعیین تکلیف بدهی‌های بانکی که نیازمند تصمیمات ویژه است.

وی بیان کرد: از مجموع ۱۳۰۰میلیارد تومان سهم تسهیلات بهین یاب امسال فقط ۱۰ درصد آن به مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

معاو.ن اقتصادی استاندار قزوین اذعان کرد: مشکلات واحدهای صنعتی استان را احصا کرده ایم، اگر تصمیم جدی نگیریم شرایط بدتر می‌شود با این مبلغ تنها حدود ۱۰ واحد فعال شده و مابقی تعطیل شده است.

وی عنوان کرد: نظام ما بانک محور است به نحوی که ۶۳ درصد درخواست در ستاد تسهیل مربوط به بانک است بعد بیمه و مالیات را شامل می‌شود، جانشینی بانک‌ها در کارخانه‌های بدهکار و تعطیل شده برای تعیین تکلیف کارگران بسرعت بررسی و عملیاتی می‌شود.
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

وی یادآور شد: با جانشینی بانک‌ها در ۴۱ واحد تولیدی استان برای دریافت مطالبات بیش از دو هزار کارگر بیکار شده اند.

ثبت 528 فقره درخواست تسهیلات رونق تولید در قزوین
دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین در ادامه این جلسه اظهار کرد: تاکنون 24 جلسه اصلی به ریاست استاندار و معاونین و 57 جلسه فرعی برگزار شده که دارای 502 مصوبه برای 315 واحد صنعتی و کشاورزی بوده است که از این مصوبات 63/2 مربوط به بانک‌ها،7/6 امور مالیاتی ،10/1 تامین اجتماعی و 19/1 مربوط به سایر دستگاه‌ها بوده است.

علی پرزحمت ابراز کرد: تاکنون 528 فقره در خواست تسهیلات رونق تولید در استان قزوین ثبت شده که 315 مصوبه در کارگره تسهیل و رفع موانع تولید استان داشته است.

وی ادامه داد: تاکنون 106 فقره تسهیلات به مبلغ 126میلیارد تومان در 9 ماهه نخست سال 97 در رونق تولید در استان قزوین پرداخت شده است.

این مسئول از تفویض اختیارات ثبت سفارش به استان‌ها توسط وزارت صمت خبر داد و گفت: تاکنون 980 ثبت سفارش در استان انجام شده که از این تعداد 410 درخواست تایید و 50درخواست رد و بقیه درخواست ها در دست بررسی است.

وی عنوان کرد: این درخواست‌ها جهت تخصیص ارز نیمایی برای تولید بوده و استان قزوین حائز رتبه 4 کشوری است.
انتهای پیام/
,
,
,
, ثبت 528 فقره درخواست تسهیلات رونق تولید در قزوین,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: با جانشینی بانک‌ها در ۴۱ واحد تولیدی برای دریافت مطالبات بیش از دو هزار کارگر بیکار شده اند.