شطرنج رو به رشد است/ سارا خادم یک استثنا است/ هزینه مربیان را فدراسیون تقبل می‌کند
[

مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج در گفتگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در ارتباط با درخواست شطرنج بازان برای داشتن مربی با هزینه فدراسیون اظهار داشت: فدراسیون هزینه های مربیان بچه هایی که در تورنمنت های بین المللی شرکت می کنند تقبل می‌کند و از این بابت مشکلی در آینده هم وجود ندارد. مربیان می آیند، برنامه تمرینی را به بچه ها می دهند و رفت و آمد دارند، مانند روال قبلی که وجود داشت ادامه می دهیم و بچه های شطرنج باز از بابت مربی و هزینه های آن نگرانی نداشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

پهلوان زاده در ادامه در خصوص اینکه تعیین مربی با بازیکن است یا فدراسیون خاطر نشان کرد: تشخیص اینکه چه مربی بیاید با فدراسیون است و ما سعی می کنیم با توجه به بضاعت مالی خود بهترین مربیان را بیاوریم که به صورت نیمه وقت هستند یعنی با بچه ها تمرین می کنند و در رفت و آمد هستند. به نظرم یوگنی میروش نیچنکو اوکراینی که سارا خادم با او کار کرد از نظر سطح فنی هیچ چیزی از مربی قبلی او، سوکولف هلندی کم ندارد.

,

رئیس فدارسیون شطرنج در مورد تورنمنت های پیش رو در سال جاری میلادی تصریح کرد: سال 2019 برای ما سال شلوغی است، جام بین المللی خزر را داریم بیست دوم تا بیست و هفتم بهمن، جام فجر از شانزدهم تا بیست و دوم بهمن، از یکم تا هفتم اسفند جام کارون است و بعد از آن مسابقات جهانی بین ده تیم برتر دنیا است که ما هم اعلام آمادگی کردیم.

,

وی درباره وضعیت کلی شطرنج ایران افزود: به طور کلی شطرنج ما رو به رشد است و به تازگی آرش طاق باز در مسابقات جهانی اول شد و لقب استاد بزرگی گرفت.

,

پهلوان زاده در پایان پیرامون افتخارات فردی سارا خادم گفت: بچه های ایران همه دارند کار می کنند و خوب جلو می آیند اما سارا خادم یک استثنا است و دارای استعداد فوق العاده‌ای است.

,

آرمان صالحی

]
مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج در گفتگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در ارتباط با درخواست شطرنج بازان برای داشتن مربی با هزینه فدراسیون اظهار داشت: فدراسیون هزینه های مربیان بچه هایی که در تورنمنت های بین المللی شرکت می کنند تقبل می‌کند.