کنگره شعر "چله‌ی آفتاب" برگزار می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا علی جلیلوند در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: کنگره شعر "چله‌ی آفتاب" ویژه‌ی چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در محورهای مختلف در استان قزوین برگزار خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی درباره محورهای شعری این کنگره اذعان کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی، اقتدار و قدرت انقلاب اسلامی (یکی از قدرت‌های برتر دنیا)، استقلال و بستن راه سلطه زورگویان، تبدیل نظام طاغوتی به نظام مردم‌سالار (حضور پرشور مردم در تصمیم‌گیری‌ها با حضور در انتخابات) ازجمله این محورهاست.
 
دبیر مجمع شعرای آئینی "کمیت" قزوین ادامه داد: امنیت و اِشراف اطلاعاتی با وجود توطئه‌های فراوان، قدرت نرم و نفوذ انقلاب اسلامی در قلوب آزادی‌خواهان جهان، الهام‌بخش بودن انقلاب در منطقه و جهان و امیدبخشی به مستضعفان عالم، عزت‌بخشی به شیعه در جهان و شناساندن فرهنگ «امام و امت» در جهان، تضعیف جریانات تکفیری و جلوگیری از قدرت گرفتن آن‌ها، ایجاد موج اسلام‌خواهی و توجه دادن جهان به اسلام و معنویت محورهای دیگر این کنگره است.
  
وی اضافه کرد: زمینه‌سازی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و به چالش کشیدن تمدن غرب، تربیت نسل جوان مؤمن انقلابی (معرفی الگوهای بی‌بدیل انسانی به دنیا)، ارتقای معنوی جوانان و حضور پرشور آنان در احیای شعائر اسلامی (اربعین، اعتکاف)، هویت‌بخشی و ایجاد اعتماد به نفس و خودباوری ملی، فراهم کردن شرایط بروز استعدادها و شکوفایی آن، پیشرفت‌های علمی (هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، صنعت موشکی) و محرومیت‌زدایی و توزیع امکانات در اقصی نقاط ایران و ارتقای جایگاه زنان و مادران و ارائه الگوی زن مسلمان به جهان از محورهای این کنگره است.

این مسئول بیان کرد: ارسال آثار به‌ شناسه qazvin_1357@ در شبکه‌های اجتماعی سروش، ایتا و تلگرام و یا از طریق مراجعه حضوری به دبیرخانه کنگره به نشانی دبیرخانه خیابان بوعلی‌غربی، کوچه نوبهار، کوچه شهید روضه خوان صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: جوایز برگزیدگان برای نفر اول ۱۰ میلیون ریال، نفر دوم ۷ میلیون ریال و نفر سوم ۵ میلیون ریال است.

دبیر کنگره شعر "چله‌ی آفتاب" ابراز کرد: مهلت ارسال آثار 9 بهمن 97 و زمان برگزاری اختتامیه کنگره 13 بهمن 97 خواهد بود.

وی با بیان اینکه کنگره صرفاً مختص شعرای استان قزوین است، گفت: محدودیتی در سن شرکت کنندگان و تعداد آثار ارسالی وجود ندارد؛ ضمنا فایل فشرده کتاب ایران 20 جهت مطالعه و استناد شعرای گرامی در کانال مجمع کمیت قرار داده شده است. 

جلیلوند در پایان یادآور شد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره همراه 09369693713 تماس بگیرند.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
دبیر مجمع شعرای آئینی "کمیت" قزوین از برگزاری کنگره شعر "چله‌ی آفتاب" به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب خبرداد.