سالانه ۷۷ سانتی متر آبهای زیزمینی در استان زنجان افت می‌کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف رضاپور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به برنامه‌های شرکت در حفاظت منابع آب اظهار کرد: کاهش میزان مصرف آب در استان زنجان از برنامه اصلی این شرکت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان 7 دشت وجود دارد عنوان کرد: از این تعداد 5 دشت ممنوعه بوده و وضعیت بحرانی دارند.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه وضعیت دشت ابهر نسبت به سایر دشت‌های استان زنجان بحرانی است گفت: میزان افت آبهای زیرزمینی در این دشت بیشتر است.

,

وی با اشاره به اینکه دو دشت استان زنجان از این 7 دشت وضعیتی نسبتا بهتری دارند ابراز کرد: در اثر اضافه برداشت‌ها میزان افت آب در دشت سالانه 58 سانتی‌متر است.

,

رضاپور با بیان اینکه بیشترین اقدامات حفاظتی در دشت ابهر انجام می‌شود بیان کرد: ولی متاسفانه همچنان افت آب در دشت ابهر اتفاق می‌افتد.

,

وی میزان افت آبهای زیرزمینی در استان زنجان به طور متوسط 77 سانتی‌متر عنوان کرد و گفت: با اقدامات انجام شده میزان افت آبها به 72 سانتی‌متر کاهش یافته است.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان خاطر نشان کرد: در طول 20 سال گذشته میزان افت آبهای زیرزمینی در دشت ابهر 30 متر بوده است.

,

وی با بیان اینکه از چاه‌های مجاز نیز اضافه برداشت صورت صورت می‌گیرد اظهار کرد: اقدامات لازم در استان زنجان در جهت جلوگیری از اضافه برداشت‌های انجام می‌شود.

,

رضاپور عنوان کرد: در دهه 60 و اواسط دهه 70 جوی که حاکم بوده شرایط متعارف بوده و مجوزهای بی‌شماری داده شده و این مجوزها در آن زمان بدون حساب داده شده است.

,

وی با اشاره به اینکه علی‌رغم اینکه در سال گذشته وضعیت بسیاری از استانها مناسب نبود ولی استان زنجان وضعیت بهتری داشت بیان کرد: در سالجاری تا به امروز 146 میلی‌متر بارندگی داشتیم.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به وضعیت آب سد تهم استان زنجان بیان کرد: سالانه 15 میلیون‌متر‌مکعب از سد تهم به منظور آب مورد نیاز زنجان تامین می‌شود.

,

رضاپور با بیان اینکه میزان خروجی آب در سد تهم بیشتر از ورودی است عنوان کرد: در حال حاضر در سد تهم 32 میلیون متر مکعب آب وجود دارد که این میزان 38 درصد ظرفیت سد تهم است.

,

وی با اشاره به انسداد چاه‌های غیرمجاز در استان زنجان گفت: چاه‌های غیرمجاز براساس اولویت‌‌بندیهای صورت گرفته انجام می‌شود و مسدود کردن چاه‌های عمیق که بیشترین مصرف را دارند در اولویت قرار می‌گیرند.

,

انتهای پیام/

]
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به افت بالای آبهای زیرزمینی در 5 دشت استان گفت: افت آبهای زیزمینی در استان زنجان 77 سانتی‌متر است.