مربیان تربیتی،اصلی‌ترین میراث فرهنگی در کشور هستند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ظهر امروز در همایش توانمندسازی مدیران، مربیان پرورشی و مدرسان درس تفکر و سبک زندگی در اردبیل با بیان اینکه دشمنان با جنگ نرم نسل جوان و تاریخ و تمدن کشور را نشانه گرفته‌اند، گفت: در راستای مصون‌سازی جوانان از این هجمه‌ها در کنار خانواده‌ها، مربیان و مدرسان نیز وظیفه و رسالتی سنگین بر عهده دارند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی گفت: با توجه به اینکه در برهه کنونی هجمه‌های فرهنگی دشمنان از راه‌های مختلف برای نفوذ به کشور طرح‌ریزی شده است باید در این زمینه اقدامات فرهنگی گسترده‌ای انجام دهیم.

,

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه دشمنان با جنگ نرم نسل جوان و تاریخ و تمدن کشور را نشانه گرفته‌اند، گفت: در راستای مصون‌سازی جوانان از این هجمه‌ها در کنار خانواده‌ها، مربیان و مدرسان نیز وظیفه و رسالتی سنگین بر عهده دارند و باید تلاش کنند تا دشمنان در توطئه‌های نرم خود با شکست روبه‌رو شوند.

,

عاملی در ادامه سخنان خود به نقش مربیان تربیتی در فرهنگ کشور اشاره کرد و گفت: مربیان تربیتی با توجه به نقشی که در تربیت نسل آینده بر عهده دارند اصلی‌ترین میراث فرهنگی در کشور به شمار می‌روند و آینده فرهنگی و علمی کشور به دست این افراد رقم می‌خورد.
وی با بیان اینکه معلمان و مادران با تربیت فرزندان و نسلی عالم و صلح در واقع یک نسل را به خود مدیون می‌کنند، تصریخ کرد: آینده کشور به تربیت کودکان وابسته است و بیشترین نقش را در این زمینه مادران و مربیان بر عهده دارند.

,
,

وی تربیت در دوران کودکی را کارساز دانست و افزود: باید ترویج اصول زندگی دینی و بومی به فرزندان در درون خانواده توسط مادران و در مدارس توسط مربیان تربیتی مد نظر قرار گیرد.

,

عاملی با انتقاد از استفاده از وسایل الکترونیکی برای سرگرمی کودکان اظهار کرد: مادری که برای سرگرمی کودکان از چنین ابزاری همچون گوشی و تبلت استفاده می‌کند در کنار آسیب رساندن جسمی، کودک را با عواقب فرهنگی و آموزشی آن نیز که در آینده قابل جبران نیست روبه‌رو می‌کند.

,

وی گفت: استخراج قصه‌ها و آموزه‌های دینی از بین روایات دینی و بازگویی آن به زبان قصه به صورت علمی و عملی می‌تواند راهکاری اساسی برای مقابله با هجمه‌های نرم و فرهنگی دشمنان باشد و انتظار می‌رود این مهم مورد توجه قرار گیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
امام جمعه اردبیل با بیان اینکه دشمنان با جنگ نرم نسل جوان و تاریخ و تمدن کشور را نشانه گرفته‌اند، گفت: در راستای مصون‌سازی جوانان از این هجمه‌ها مربیان و مدرسان در کنار خانواده‌ها وظیفه و رسالتی سنگین بر عهده دارند.