حذف معافیت‌های مالیاتی غیرضروری نقطه قوت بودجه ۹۸ است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از   مرصاد  در پاسخ به انتقادات وارده به لایحه بودجه 98 اظهار داشت: درباره ارقام بودجه نظری ندارم اما مسلم است باید بودجه حداقل یک پنجم برنامه توسعه ای کشور در نظر گرفته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,

به گفته بغزیان، بودجه امسال و سال های قبل در راستای برنامه‌های توسعه ای تنظیم نشده است به این ترتیب اهدافی نظیر رشد اقتصادی، اشتغال و ثبات قیمت ها ممکن است دنبال نکند هرچند ممکن است در آن مسیر باشد، اما آن اهداف را محقق نمی کند.

,

این اقتصاددان با تاکید بر اینکه در پس این هزینه ها باید اهدافی باشد، بیان کرد: بودجه باید بر اساس بودجه ریزی عملیاتی انجام شود همان گونه که بارها و بارها از سوی سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون بودجه نیز این امر مطرح شده است که سازمان ها بر اساس بودجه ریزی عملیاتی درخواست بودجه کنند.

,

وی با بیان اینکه سازمان‌ها بودجه مورد نیاز خود را بر مبنای بودجه ریزی عملیاتی درخواست نمی‌کنند، عنوان کرد: لوایح بودجه بر این اساس نیست، بلکه بر اساس چانه‌زنی‌ها بودجه ریزی انجام می شود؛ نهادها، وزارت خانه، موسسات وابسته، شهرداری و... برای بودجه چانه زنی می کنند و این از نقاط ضعف لایحه بودجه است.

,

استاد اقتصاد دانشگاه تهران با برشمردن برخی نقاط قوت لایحه بودجه 98 افزود: در لایحه بودجه 98 درآمدهای مالیاتی و معرفی پایه‌های مالیاتی جدید مورد بازنگری قرار گرفته که جلوی فرارهای مالیاتی و معافیت‌های غیرضروری را می‌گیرد.

,

انتهای پیام/

]
استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه بودجه 98 اهداف برنامه توسعه را محقق نمی‌کند، حذف معافیت‌های مالیاتی غیرضروری در سال آینده را از نقاط قوت لایحه بودجه عنوان کرد.