اعتراف مهم صهیونیست‌ها درباره سوریه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عالی‌ترین مقام نظامی ارتش رژیم صهیونیستی طی مصاحبه با یک رسانه انگلیسی برای اولین بار رسما به کمک تسلیحاتی این رژیم به گروه‌های مسلح و معارض سوری اذعان کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
«گادی ایزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در آستانه اتمام دوره ریاستش با روزنامه «ساندی تایمز» انگلیس مصاحبه کرد و در این مصاحبه، برای اولین بار رسما پرده از کمک‌های تسلیحاتی این رژیم به گروه‌های معارض و مسلح مخالف دولت سوریه برداشته است.
,
 
,
خبرگزاری «اسپوتنیک» درباره این مصاحبه گزارش داد: «مقام ارشد نظامی اسرائیل که دوره ریاستش رو به اتمام است، علنا فاش کرد که تل‌آویو مستقیما در درگیری نظامی با ایران در خاک سوریه دخالت داشته است».
,
 
,
طبق این گزارش، «گادی ایزنکوت فاش کرده است که اسرائیل مستقیما در جنگ سوریه مداخله داشته است و همچنین اذعان کرد که تل‌آویو به گروه‌های شورشی در مرز (سوریه و فلسطین اشغالی) "سلاح‌های سبک" به منظور "دفاع از خود" داده است».
,
 
,
رسانه روس افزود: «رسانه‌های خبری و همچنین دمشق طی این چند سال درباره ارائه سلاح توسط اسرائیل به گروه‌های معارض سوریه صحبت و گمانه‌زنی کرده بودند اما تل آویو تاکنون درباره این موضوع اظهارنظری نکرده بود و تنها از کمک‌های انسانی (به معارضان) سخن گفته بود».
,
 
,
سپتامبر ۲۰۱۸، پایگاه آمریکایی «فارین پالیسی» گزارش داده بود، رژیم صهیونیستی به صورت محرمانه به حداقل ۱۲ گروه شورشی در سوریه کمک‌های تسلیحاتی و مالی کرده تا آنها نیروهای نزدیک به ایران و همچنین داعش را از مرز این رژیم دور کنند.
,
 
,
طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی سلاح‌های اتوماتیک، خمپاره‌انداز، تجهیزات ترابری، انواع مسلسل داده و همچنین برای هر یک از گروه‌های مسلح و معارض سوری دستمزد ۷۵ دلاری درنظر گرفته بود.
,
 
,
حدود دو ماه قبل هم در خبرها آمده بود، «موشه یعلون» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی شخصا با معارضان سوری دیدار کرده بود.
,
 
,
منبع: فارس
]
«گادی ایزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در آستانه پایان دوره مسئولیت خود، در یک مصاحبه اذعان کرد که این رژیم به معارضان سوری کمک تسلیحاتی کرده است.