واگذاری۱۰هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین نحوی‌نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به برنامه‌ریزی این سازمان در خصوص کاشت حلزون شنوایی کودکان ناشنوا اظهار کرد: اجرای این طرح با هدف مداخله مؤثر برای کودکان محدوده سنی ۳ ساله می‌تواند موجب رشد گفتار و زبان فرد معلول شود و نهایتا توانمندسازی وی در جامعه را به دنبال خواهد داشت که در سال ۱۳۹۳، تعداد ۱۶۶۷ نفر و تا پایان سال ۹۷، ۲۱۰۰ نفر تحت پوشش طرح قرار خواهند گرفت. به طوری که این برنامه از رشد ۲۶ درصدی در سالجاری نسبت به سال ۹۳ برخوردار بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی ادامه داد: در حال حاضر با تلاش‌های صورت گرفته و براساس آمار هیچ فردی برای کاشت حلزون پشت نوبت قرار ندارد ضمن اینکه ما تمهیداتی نیز برای تامین باطری سمعک ناشنوایان پیش‌بینی کردیم.
,
 
,
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی در ادامه به حق پرستاری افراد دارای آسیب نخاعی اشاره کرد و گفت: در انجام فعالیت‌های روزمره فرد دارای ضایع نخاعی به مراقبت و کمک سایر اطرافیان نیازمند بوده و مراقبت و پرستاری از شخص آسیب دیده نخاعی، فرد و خانواده را در معرض فشار‌های روانی شدیدی قرار می‌دهد؛ لذا هرگونه حمایت از این افراد و خانواده‌هایشان، ضمن کاهش موانع و مشکلات فراروی آنان، تاثیر بسزایی در ارتقاء سطح سلامت و میزان مشارکت اجتماعی آن‌ها خواهد داشت که در همین زمینه عملکرد این برنامه در سال ۱۳۹۳، تعداد ۱۳ هزار و ۲۰۸ نفر بوده و در سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۲۲۸۰۰ نفر هستند؛ که با توجه به اقدامات انجام شده این برنامه رشد قابل توجهی را در سال‌های گذشته داشته است.
,
 
,
نحوی‌نژاد درباره تمهیدات این سازمان در قالب کمک به بهبود تغذیه کودکان معلول گفت: اغلب کودکان معلول از رژیم غذایی مناسب بهره‌مند نیستند؛ لذا به منظور حصول اطمینان از برخورداری کودکان و نوجوانان معلول از تغذیه مناسب، سالم و پیشگیری از شیوع و بروز بسیاری از اختلالات تغذیه‌ای نامناسب از جمله اختلالات رشدی، یادگیری، دیابت و کاهش هزینه‌های مربوط به درمان و مشکلات تغذیه‌ای در کودکان دارای معلولیت این فعالیت از سال ۱۳۹۴ در حال اجرا بوده و ۱۷۹۰۴ نفر را تحت پوشش خود قرار داده و در سال ۱۳۹۷ به تعداد ۲۱۰۲۷ نفر رسیده است.
,
 
,
وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان بهزیستی و خیرین در حوزه تامین مسکن معلولان و نیازمندان گفت: این برنامه با هدف تامین مسکن برای معلولان و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور در طول سال‌های اخیر و با در نظر گرفتن الگوی مسکن حمایتی نسبت به تامین و واگذاری مسکن با مشارکت سازمان‌های ذیربط، خیرین، گروه‌های هدف و تامین منابع مورد نیاز اقدام شده است.
,
 
,
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی ادامه داد: در همین راستا تا پایان سال ۱۳۹۶، ۹۵ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی به گروه‌های هدف واگذار و ۵۲ هزار و ۹۹۵ واحد در دست ساخت بوده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی تحویل مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی شود.
,
 
,
نحوی‌نژاد همچنین در خصوص تامین مسکن خانواده‌های دو معلول به بالا گفت: برای ۱۱۳۰۰ نفر واجد شرایط با همکاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خیرین مسکن‌ساز، ۴۵۰۰ واحد تاکنون تحویل شده است و مابقی واحد‌ها نیز بزودی واگذار خواهد شد.
,
منبع: ایسنا
]
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشو راز واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی اعم از معلولان تا پایان سال ۹۷ خبر داد.