مشکل قانون‌گذاری با استانی شدن انتخابات حل نمی‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی ابراهیمی، نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ درباره استانی شدن انتخابات گفت: با برگزاری انتخابات به صورت استانی، ارتباط مردم شهرستان‌های کوچک‌تر و نقاط دور دست تر، با نماینده ها تحت الشعاع قرار می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی با اشاره به اینکه نباید فکر کنیم که اگر انتخابات استانی شود، مشکل قانون‌گذاری حل می‌شود اظهار کرد: بلکه باید شیوه‌های قانون‌گذاری اصلاح شود.

,

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی جای یک مجلس دیگر را در کشور خالی دانست و عنوان کرد: با شکل کنونی مجلس آن‌طور که باید به اهداف خود نمی‌رسیم.

,

ابراهیمی، کمرنگ شدن حضور اقوام را از دیگر معایب استانی شدن انتخابات دانست و اظهار کرد: در استان های که قوم و قبیله‌ها در آن نقش ویژه‌ای ایفا می‌کنند، نمایندگان آن‌ها در مجلس حضور داشتند، در انتخابات استانی، شاید نتوانند آرای لازم را کسب کنند و به مجلس راه یابند.

,

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته این مسئله در مورد اقلیت‌های مذهبی هم وجود دارد.

,

ابراهیمی تصریح کرد: با استانی شدن انتخابات، از تنوع قوم و قبیله‌ای و مذهبی و دینی بالاتری که در مجلس کنونی وجود دارد، کاسته می‌شود.

,

این نماینده گفت: من در مورد این طرح تردید دارم. روند ورود به مجلس در حال حاضر درست نیست و نماینده‌ها با وعده‌ووعیدهای عوام‌فریبانه و پوپولیستی که در حیطه اختیارات و وظایفشان نیست به مجلس راه می‌یابند و این نیاز به اصلاح دارد؛ اما اینکه استانی شدن انتخابات راه‌حل این مشکلات هست یا نه؟ نیاز به مطالعه و بررسی دقیق‌تری دارد.

,

انتهای پیام/

]
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات گفت: نباید فکر کنیم که اگر انتخابات استانی شود، مشکل قانون‌گذاری حل می‌شود.