۶۰۰ هزار راس دام زنده از رومانی به ایران وارد می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور پوریان، رییس شورای تامین دام کشور اظهار کرد: برای جلوگیری از خروج غیر مجاز دام از کشور امکان ارائه راهکار های عاقلانه وجود دارد و با ممنوعیت کاری از پیش نمیرود، زیرا این پدیده را با زور نمیتوان کنترل کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: برای رفع این مشکل و جلوگیری از خروج غیرقانونی دام از کشور باید صادرات این محصول را مانند گذشته به صورت مشروط آزاد کرد و در ازای واردات ۲ کیلوگرم گوشت خالص اجازه صادرات یک کیلوگرم گوشت داده شود تا تعادل بازار داخلی نیز به هم نخورد.
,
 
,
خروج دام‌های مولد از کشور به صورت قاچاق
,
رییس شورای تامین دام با بیان اینکه اگر صادرات آزاد شود خروج غیر قانونی دام از بین میرود، گفت: کشورهایی نیز که از ایران دام وارد می کنند به دنبال واردات قانونی هستند تا ضوابط بهداشتی لازم بهداشتی لازم رعایت شده باشد.
,
 
,
وی تصریح کرد: قاچاق دام ایران به دیگر کشورها مشکلاتی برای وارد کنندگان دام زنده از ایجاد کرده است. در حال حاضر دام سبک و سنگین ایران به عراق و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس به صورت غیرقانونی انتقال می یابد.عمده دام سبک به کشورهای حاشیه خلیج فارس و گوساله را به عراق می برد.
,
 
,
پوریان گفت: در کنار دامهای نر، دام های مولد و ماده را نیز به صورت قاچاق از کشور خارج میکنند که ادامه این روند مشکلاتی را برای تولید در سال آینده ایجاد خواهد کرد.
,
 
,
رییس شورای تامین دام کشور ادامه داد: در صورتی که صادرات به صورت قانونی باشد، خروج دام از کشور نیز کنترل می شود و مشکلی برای تامین نیاز داخلی وجود نخواهد داشت.
,
 
,
۶۰۰ هزار راس دام زنده از رومانی به ایران وارد می‌شود
,
وی تصریح کرد: در حال حاضر انواع محصولات دامی شامل گوشت گرم و منجمد گوسفندی، گوشت گرم و منجمد گوساله و جدیداً دام زنده به کشور وارد می شود.
,
 
,
پوریان گفت: قرار شده است که دام زنده از رومانی به کشورمان وارد و در کشتارگاههای داخلی ذبح شود که این امر نیاز به آلایش را نیز در داخل تامین میکند.
,
 
,
رییس شورای تامین دام کشور، گفت: قرار است در مجموع ۶۰۰ هزار راس دام زنده و به طور ماهانه ۲۰۰ هزار راس به کشور وارد شود.
,
 
,
وی درباره اینکه دام زنده به چه صورت از کشور خارج می شود گفت: به دلیل وسعت مرزهای کشور دام زنده در گله های خود از مرزهای آبی و خشکلی مشترک با دیگر کشورها خارج میشود.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
رییس شورای تامین دام کشور با بیان اینکه خروج دام‌های مولد مشکلاتی برای تامین این گوشت ایجاد کرده است، گفت: ماهانه ۲۰۰ هزار راس و در مجموع ۶۰۰ هزار راس دام زنده از رومانی برای تامین نیاز داخلی به کشور وارد می‌شود.