واکنش دیرهنگام ابتکار به دستگیری مرضیه هاشمی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالیکه خبر دستگیری مرضیه هاشمی از روز سه شنبه با واکنش گروه‌ها و چهره‌های مختلف سیاسی و اجتماعی مواجه شد و در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با گذشت ۴ روز تنها به انتشار یک بیانیه از سوی روابط عمومی اکتفا کرده و تنها رفتار پلیس امریکا را محکوم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این بیانیه به شکلی تنظیم شده که به نظر می‌رسد نگارنده از اتفاق رخ داده مطمئن نیست.

,

در این بیانه آمده است:

,

بر اساس اخبار منتشره خانم مرضیه هاشمی گوینده و خبرنگار آمریکائی الاصل شبکه پرس تی که برای دیدار برادر بیمارش به آمریکا سفر کرده، توسط پلیس آن کشور بازداشت شده است. روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده ضمن محکوم کردن بازداشت این خبرنگار زن مسلمان و اعلام حمایت از حقوق مسلم انسانی وی از مقامات مسئول می‌خواهد تلاش خود را برای آزادی او به کار گیرند.

,

نکته حائز اهمیت دیگر این است که معصومه ابتکار که از فعالان شبکه‌های مجازی هم محسوب می‌شود و درخصوص موضوعات مرتبط و غیرمرتبط به حوزه فعالیت خود اظهار نظر می‌کند تا این ساعت، هیچ واکنشی بر روی دستگیری این زن فعال مسلمان نداشته است.

,

فرانک حمکت امروز با انتشار یادداشتی به طرح یک سوال از معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری پرداخت و نوشت: آیا ارتقای جایگاه و منزلت اجتماعی زنان و احقاق حقوق تضییع شده آنان که در همین روزهای اخیر از سوی مقام مسئول معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به‌عنوان هدف راهبردی این معاونت مطرح شد، فقط یک شعار است یا برای تحقق عملی آن در جایی مثل بازداشت و زندانی کردن بی دلیل و رفتارهای موهن دولت امریکا با مرضیه هاشمی باید وارد عمل شد؟

,

شاید هم منزلت اجتماعی و حقوق زنان تعریف دیگری دارد، تعریفی که مصداقش منزلت یک بانوی انقلابی فعال در حوزه رسانه و حقوق او که از سوی دولت امریکا پایمال می‌شود، نیست!

,

چرا متولیان امور زنان و خانواده دولت جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با این رویداد سکوت اختیار کرده اند؟ متصدیان حقوق شهروندی که معمولاً در موارد مشابه و حتی کم اهمیت‌تر از این، به موضع‌گیری و اقدام دست می‌زنند، چرا در این مورد واکنشی نشان نمی‌دهند؟

,

آیا مرضیه هاشمی یک زن مسلمان انقلابی ایرانی امریکایی نیست و آیا نقض آشکار حقوق او به عنوان یک زن خبرنگار اهمیتی ندارد و برای احقاق همه حقوق تضییع شده این بانوی مسلمان ازسوی امریکایی‌ها نباید از سوی معاونت اموز زنان و خانواده ریاست جمهوری موضع گیری، حرکت و اقدامی صورت پذیرد؟

,

آیا رفتار موهن و توام با تحقیر و خشونت پلیس فدرال امریکا با مرضیه هاشمی از مصادیق نقض امنیت یک زن مسلمان نیست و نبایستی نسبت به آن واکنش مناسب از سوی سازمان مربوطه بروز کند؟

,

آیا ارتقای جایگاه و منزلت اجتماعی زنان و احقاق حقوق تضییع شده زنان که در همین روزهای اخیر از سوی مقام مسئول معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به‌عنوان هدف راهبردی این معاونت مطرح شد، فقط یک شعار است یا برای تحقق عملی آن در جایی مثل بازداشت و زندانی کردن بی دلیل و رفتارهای موهن دولت امریکا با مرضیه هاشمی باید وارد عمل شد؟

,

شاید هم منزلت اجتماعی و حقوق زنان تعریف دیگری دارد، تعریفی که مصداقش منزلت یک بانوی انقلابی فعال در حوزه رسانه و حقوق او که از سوی دولت امریکا پایمال می‌شود، نیست!

,
منبع: فارس
, منبع: فارس]
درحالیکه خبر دستگیری مرضیه هاشمی طی روزهای اخیر در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با گذشت ۴ روز تنها به انتشار یک بیانیه آن‌هم از سوی روابط عمومی اکتفا کرده است.