شکل‌گیری فراکسیون «شفافیت» در شورای عالی استان‌ها
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، حمید بادامی‌نجات ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش و پیگیری برای افزایش شفافیت در جامعه، اظهار کرد: با توجه به ضرورت شفافیت در جامعه می‌توان با بهره‌گیری از ابزارهایی همانند فراکسیون شفافیت، تجربیات شهرهای پیشرو در مبارزه با فساد مدیریت شهری، به اشتراک گذاشته شود و از سوی دیگر کمک عالمان حوزه شفافیت و مبارزه با فساد، راهگشای فعالیت‌های ما در این فراکسیون خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

وی با تأکید بر اینکه اعلام موجودیت فراکسیون شفافیت شورای عالی استان‌ها با استقبال بسیار خوبی همراه بود، افزود: در ابتدای تشکیل این فراکسیون که بنا به تجربیات سایر شهرها به‌ویژه تهران و همدان بود، از همه کارشناسان و مجموعه‌هایی که به نوعی در این زمینه صاحب فکر، ایده و تجربه هستند، دعوت می‌کنیم تا شورای عالی استان ها را در تحقق اهداف‌، یاری دهند.

,

رئیس کمیسیون آموزش، پژوهش و فناوری شورای عالی استان‌ها با اشاربه به شکل‌گیری کمیته شفافیت در شورای شهر تهران و از سوی دیگر رأی اعضای شورای شهر همدان به یک فوریت طرح شهاب، بیان کرد: یک فوریت طرح ۶ ماده ای شهاب (شفافیت شورای شهر و شهرداری همدان؛ ابزار بهره‌وری در شورای اسلامی شهر همدان) با رأی قاطع اعضای شورا مورد تأیید قرار گرفته و در دستور کار شوراست.

,

وی افزود: در حال حاضر فساد در برخی از حوزه‌های مدیریتی منجر به ناکارآمدی نظام حکمرانی در کشور شده که ناکارآمدی در انجام وظایف حاکمیتی موجب کاهش اعتماد و رضایت مردم شده است.

,

بادامی‌نجات با بیان اینکه برخی از فسادها و ناکارآمدی‌ها محصول فضای غبارآلود و غیرشفاف جامعه هستند،  گفت: در شرایطی که دولت و جامعه در ایران با چالش‌های اقتصادی و اجتماعی بسیاری مواجه هستند، شفافیت می‌تواند راهگشای حل بسیاری از این مشکلات باشد.

,

وی با اشاره به بیانیه شورای عالی استان‌ها مبنی بر اعلام موجودیت فراکسیون شفافیت و تعریف شفافیت به معنای ارائه حق اطلاعاتی مردم، تصریح کرد: شفافیت در صورت ارائه اطلاعات مناسب همراه با محل، زمان، قالب و کیفیت صحیح برای مخاطب مناسب، محقق می‌شود.

,

نماینده استان همدان در شورای عالی استان‌ها، شفافیت را مهمترین اصل پیشگیری از بروز فساد و امری همواره مقدم بر درمان دانست و ادامه داد: مسئولان حاکمیت با ارائه اطلاعات به مردم، مسئولیت پذیر و پاسخگو خواهند بود و از سوی دیگر مشارکت مردم و نخبگان در تمامی فرآیندهای حاکمیتی را به دنبال دارد که این نیز خود زمینه‌ساز افزایش اعتماد و سرمایه اجتماعی میان مردم و حکومت است.

,

وی ادامه داد: شفافیت شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌ها با ایجاب و تقویت تشکل‌های متمرکزی با وظیفه ارتقای شفافیت و پاسخگویی مدیریت شهری، محقق خواهد شد.

,

بادامی‌نجات اظهار کرد: با تشکیل فراکسیون شفافیت، پیشگیری از فساد در مدیریت شهری به صورت ساختار یافته دنبال خواهد شد و پیاده سازی سیاست‌های شفافیت ساز را در صدر اولویت‌های خود قرار می‌دهد.

,

انتهای پیام/

]
نماینده استان همدان در شورای عالی استان‌ها گفت: فراکسیون « شفافیت» با هدف شفافیت و پیشگیری از فساد در مدیریت شهری به صورت ساختار یافته، به منظور افزایش پاسخگویی مسئولیت، فعال‌سازی نظارت همگانی و همچنین افزایش اعتماد مردم به نهادهای حاکمیتی در شورای عالی استان‌ها شکل گرفت.