بیستمین همایش کتاب سال حوزه در قم برگزار می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا،حجت‌الاسلام ابوالقاسم مقیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش کتاب سال حوزه، اظهار داشت: امسال به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی موضوع ویژه‌ای با عنوان انقلاب اسلامی در بین محورهای همایش قرار گرفت.
وی ادامه داد: در این زمینه همایش 146 کتاب به دبیرخانه رسیده است و در این میان 9 اثر به‌عنوان کاندیدای اصلی انتخاب شد که از بین 3 اثر موردتقدیر قرار می‌گیرد.
مقیمی تأکید کرد: امسال محورهایی مانند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، فضای مجازی، انقلاب اسلامی و خانواده را به‌عنوان محورهای اصلی معرفی کردیم که موردتوجه پژوهشگران قرار گرفت.
وی ادامه داد: یکی از رسالت‌های حوزه ترویج دینی است به همین منظور آثاری که به‌عنوان فرهنگی و تبلیغی نگارش شده است در یک رده‌ای جداگانه مورد ارزیابی قرار گرفت.
دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه تصریح کرد: امسال درمجموع شاهد ارسال 1172 کتاب و پایان‌نامه سطح 4 به دبیرخانه همایش بودیم که در 18 گروه علمی مورد ارزیابی اجمالی قرار گرفت و از این تعداد 219 اثر توانستند از شرایط کیفی برتری برخوردار باشند.
وی ادامه داد: در این میان 51 اثر کاندیدای نهایی شدند و درنهایت آثار برگزیده روز 4 بهمن‌ماه معرفی خواهد شد.
مقیمی بابیان این‌که 250 ارزیاب در رشته‌های مختلف با دبیرخانه همکاری کردند، ابراز داشت: در میان آثار 1113 کتاب و پایان‌نامه برای برادران و 59 کتاب و پایان‌نامه برای خواهران است.
وی خاطرنشان کرد: از حیث ملیت مجموعه آثار 1025 اثر توسط نویسندگان ایرانی و 147 کتاب از سوی نویسندگان غیر ایرانی نگارش شده است.
دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه تأکید کرد: در میان کتاب‌های ارسال‌شده به دبیرخانه 63 کتاب به زبان عربی، 3 کتاب به زبان انگلیسی، 5 کتاب سایر زبان‌ها و بقیه کتاب ایرانی هستند.
وی افزود: در بخش خارجی بیشترین استقبال و ارسال اثر از سوی کشورهای عراق و لبنان است.
مقیمی ادامه داد: امسال دومین جشنواره مقالات علمی حوزه را نیز هم‌زمان با همایش کتاب سال برگزار خواهیم کرد.
وی ادامه داد: در این زمینه نیز 47 نشریه داشتیم که در جشنواره دوم شرکت کردند و در این میان 125 مقاله از سوی اعضای هیئت تحریریه مورد ارزیابی قرار گرفت و 56 مقاله به‌عنوان منتخب انتخاب شد.
مقیمی در خصوص برنامه‌های دیگر این همایش گفت: در این همایش آیت‌الله هاشمی شاهرودی و آیت‌الله موسوی خلخالی موردتقدیر قرار خواهند گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام

]
دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه از برگزاری بیستمین همایش کتاب سال حوزه با سخنرانی آیت‌الله مکارم شیرازی در قم خبر داد.