برداشت ۱۳۲ هزار تن مرکبات از باغات گیلان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی درجانی بعدازظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برداشت مرکبات از باغات استان گیلان، اظهارکرد: تاکنون به همت باغداران گیلانی ۱۳۲ هزار تن انواع مرکبات از باغات استان برداشت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
درجانی با بیان اینکه این میزان از ۸۵ درصد مرکبات باغات گیلان برداشت شده است، افزود: ارزش مرکبات برداشت شده ۱۴۵ میلیارد تومان است. برداشت مرکبات تا اواخر فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.
,
 
,
وی در ادامه با اشاره به اینکه پیش بینی می شود با توجه به شرایط موجود ۱۵۳ هزار تن مرکبات از باغات استان گیلان برداشت شود، گفت: با برداشت این میزان مرکبات در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش ۱۰ درصدی برداشت‌ها خواهد بود.
,
 
,
به گزارش مهر، رئیس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه این استان دارای ۱۱ هزار هکتار باغ مرکبات و ۲۸ هزار باغدار است، ادامه داد: گیلان در زمینه تولید مرکبات در جایگاه پنجم کشور قرار دارد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه شهرستان های رودسر، املش و لنگرود بیشترین باغ‌های مرکبات گیلان را دارند، اظهارکرد: پرتقال، نارنگی، لیمو، نارنج و بالنگ از مهمترین مرکبات تولیدی باغداران گیلانی است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
رئیس جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه تاکنون ۱۳۲ هزار تن مرکبات از باغات این استان برداشت شده است، گفت: گیلان پنجمین تولیدکننده مرکبات در کشور است.