جهانگیری: ایران دربازسازی سوریه مشارکت می‌کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسحاق جهانگیری ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار با عدنان محمود سفیر سوریه در ایران با تبریک پیروزی های دولت و ملت سوریه در نبرد با تروریست ها اظهار داشت: امیدوارم هر روز شاهد موفقیت‌های بیشتر برای دولت و مردم سوریه باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه بخش خصوصی ایران از گذشته در سوریه فعال بوده است، تصریح کرد: بی تردید در دوران بازسازی سوریه نیز بخش خصوصی ایران در کنار دولت و ملت این کشور حضور خواهد داشت.

,

وی با اشاره به سفر آتی خود به کشور سوریه، گفت: این سفر در شرایطی انجام می شود که روابط دو جانبه تهران دمشق از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار است و این سفر می تواند تاثیرات خوب و سازنده ای در جهت توسعه مناسبات سیاسی و اقتصادی دو کشور به همراه داشته باشد.

,

سفیر سوریه در ایران هم ضمن ابلاغ سلام رییس جمهور و نخست وزیر این کشور به روحانی و معاون اول رییس جمهور، گفت: اراده و خواست دولت سوریه بر تقویت روابط استراتژیک با جمهوری اسلامی ایران و حرکت به سمت همگرایی اقتصادی میان دو کشور است.

,

عدنان محمود اظهار داشت: پیروزی های دولت و ملت سوریه در نبرد با تروریست ها دستاوردی مشترک برای دو کشور در جهت بیرون راندن تروریست ها از منطقه است و دمشق از حمایت های جمهوری اسلامی ایران در راستای ثبات و امنیت سوریه قدردانی می کند.

,

وی با تاکید بر اینکه دولت سوریه اراده جدی دارد که دولت و بخش خصوصی ایران در تمامی مراحل بازسازی سوریه همکاری و مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: دمشق علاقمند است در مراحل بعدی پس از بازسازی سوریه، به مشارکت و همکاری اقتصادی هر چه بیشتر با ایران دست پیدا کند.

,

سفیر سوریه در ایران با ابراز خرسندی از سفر معاون اول رییس جمهور کشورمان به سوریه که در آینده ای نزدیک انجام خواهد شد، گفت: سوریه به این سفر چشم امید دوخته است تا منجر به تقویت همکاری های اقتصادی در قالب امضای توافقنامه راهبردی همکاری های اقتصادی دو کشور شود.

,

وی افزود: توافقنامه راهبردی همکاری های اقتصادی برای نخستین بار است که میان سوریه با کشوری دیگر به امضا می رسد و این توافقنامه نشان دهنده عزم و اراده دو کشور در مسیر همگرایی اقتصادی و مقابله با هر گونه تحریم خواهد بود.

,

عدنان محمود همچنین با اشاره به فراهم شدن مقدمات امضای چند سند و یادداشت تفاهم همکاری میان تهران و بغداد در زمینه های مختلف اظهار امیدواری کرد این سفر با دستاوردهای خوبی در جهت ارتقاء سطح مناسبات دو کشور همراه باشد.

,
منبع: مهر
, منبع: مهر]
معاون اول رییس جمهور گفت: ایران در دوران بازسازی سوریه نیز در کنار دولت و ملت این کشور خواهد بود و حمایت‌های خود را از سوریه ادامه خواهد داد.