ثبت نام ۱۰ هزار نفر برای ترخیص خودرو‌های دپو شده در گمرکات
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل  از گمرک ایران، مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران در حاشیه نشست تخصصی سالانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی سراسر کشور در جمع خبرنگاران ابراز کرد: در این نشست بر مباحث پیشگیرانه تاکید زیادی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی گفت: مقرر شد از تجارب جهان در بحث مبارزه با قاچاق کالا استفاده و تجارت رسمی با هزینه و مدت کمتری انجام شود تا میل به تجارت غیر رسمی کاهش پیدا کند.

,

رییس کل گمرک ایران یکی از دلایل قاچاق کالا را تعدد قوانین و مقررات خواند و افزود: هم اکنون بیش از ۲۰ سازمان در بحث تجارت رسمی ورود می کنند که برخی قوانین آنها موازی و متناقض است. تعدد سازمان های متولی تجارت خارجی هم از دیگر مشکلات است که مقرر شد هماهنگی ایجاد شود.

,

وی با اشاره به اینکه دنیا به سمت کنترل های غیرمزاحم پیش می رود، افزود: باید ما نیز با  تجهیز سازمان های مرتبط به این سمت حرکت کنیم و همه مبادی گمرکی به اسکنر و ایکس ری مجهز شود و کنترل فیزیکی در مسیر ترانزیتی کاهش یابد.

,

رییس کل گمرک ایران عملکرد جزیره ای سامانه های مرتبط با تجارت را نیز از دیگر مشکلات خواند و گفت: در این نشست تاکید شد که این سامانه ها یکپارچه شود و تبادل اطلاعات و داده ها به صورت یکپارچه باشد.

,

وی گفت: در بحث قاچاق کالا در گمرکات خود ما به عنوان سازمان کاشف بوده ایم؛ خودمان کالای قاچاق را کشف کردیم.

,

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه در گمرکات قاچاق کالا وجود دارد گفت: قاچاق کالا در گمرکات را صددرصد رد می کنم چرا که یا خودمان کاشف بودیم و یا تخلفی صورت گرفته بود که آن را کشف کردیم.

,

میراشرفی افزود: عمده پرونده های قاچاق کشور مربوط به پرونده هایی است که ارزش قابل توجهی ندارد و باید به سمتی پیش برویم که با موارد سازمان یافته قاچاق برخورد شود.

,

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی با نصب تراشه ها و بادی اسکنرها از بارنامه های سنتی فاصله خواهیم گرفت، گفت: همه سازمان ها و پایانه ها در بحث الکترونیک کردن بارنامه ها برنامه دارند و مقرر شده است اطلاعات بارنامه ها بر روی تراشه قرار گیرد.

,

رییس کل گمرک ایران در مورد خودروهای متوقف شده در گمرک نیز افزود: حدود ۱۰ تا ۱۳ هزار خودرو در گمرک و مناطق آزاد متوقف است و گمرک به دنبال ترخیص آن است.

,

میراشرفی گفت: ۱۰ هزار نفر برای این خودروها ثبت نام کرده اند که در صدد هستیم مشکل این افراد نیز حل شود.

,

رییس کل گمرک ایران گفت: واردکنندگان خودروها باید مابه التفاوت ارز دولتی را بپردازند. البته این اتومبیل ها در مناطق آزاد است. این خودروها ترخیص  یا مرجوع و یا متروکه خواهند شد.

,

انتهای پیام/

]
میراشرفی از ثبت تقاضای ۱۰ هزار نفر برای ترخیص حدود ۱۰ تا ۱۳ هزار خودروی متوقف در گمرک و مناطق آزاد خبر داد.