فیلم کوتاه ذبح به گلاسکو راه پیدا کرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امین مرادی رئیس حوزه هنری کردستان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی،  اظهار کرد: فیلم کوتاه ذبح نخستین ساخته مشترک آکو زندکریمی و سامان حسین پور به دوزادهمین جشنواره گلاسکو راه پیدا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,
وی گفت: این جشنواره که بزرگترین رویداد رقابتی فیلم کوتاه در اسکاتلند محسوب می‌شود، در این دوره اثر دو فیلمساز ایرانی را به نمایش می‌گذارد.
,
 
,
 
,
وی افزود: از 1700 فیلم ثبت نام شده در این دوره از جشنواره، 54 فیلم به بخش مسابقه راه پیدا کرده است و با هم به رقابت خواهند پرداخت.
,
 
,
 
,
مرادی خاطر نشان کرد: فیلم کوتاه ذبح به نویسندگی و کارگردانی آکو زندکریمی و سامان حسین پور به دوازدهمین دوره این جشنواره راه پیدا کرده و در بخش مسابقه بین المللی با فیلم هایی از کشورهای اسلواکی، بلغارستان، سوئد، کانادا، یونان، هند، استرالیا، ژاپن، فرانسه، پرتقال، برزیل، لهستان، بلژیک، اتریش، فنلاند، انگلیس، سنگاپور، فیلیپین، ایتالیا، آلمان، سوئیس، آرژانتین، آمریکا، رومانی و لیتوانی به رقابت خواهند پرداخت.
,
 
,
وی در پایان گفت: فیلم کوتاه "ذبح" چندی پیش در جشنواره کاستندورف صربستان با حضور کارگردانان نمایش داده شد و همچنین در جشنواره ارلی بیرد بلغارستان نیز توانست جایزه بهترین فیلم کوتاه خارجی را از آن خود کند.
,
 
,
گفتنی است؛ دوازدهمین دوره جشنواره گلاسکو اسکاتلند از 13 تا 17 مارچ در اسکاتلند برپا خواهد شد.
,
 
,

انتهای پیام/

]
رئیس حوزه هنری کردستان گفت: فیلم کوتاه ذبح نخستین ساخته مشترک آکو زندکریمی و سامان حسین پور به دوازدهمین جشنواره گلاسکو راه پیدا کرد.