قهرمان گرگانی حماسه 6 بهمن آمل مهمان مرکز اسناد انقلاب اسلامی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از گلستان ما ؛ یکی از نقاط عطف انقلاب اسلامی ایران مبارزه با شورشیان جنگل در ابتدای انقلاب بود ، آشوب طلبانی که تحت عنوان چریک های فدایی خلق و به نام خلق قهرمان سلاح برداشته و از جنگل به عنوان پوشش استفاده می کردند و مردم بی گناه و بی دفاع را به گلوله می بستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما ؛,

آنها در بهمن ماه سال 60 به آمل حمله می کنند اما با مقاومت جانانه مردم این خطه و استانهای همجوار مواجه روبرو شدند و نهایتا غائله 6 بهمن آمل پیش می آید و طی آن منافقین یا دستگیر یا کشته و یا متواری شدند و آمل از چنگال پلید آنها آزاد شد .

,

یکی از قهرمانان گرگانی این واقعه جعفر گرزین فرماندار اسبق گرگان و فرمانده اسبق سپاه گرگان می باشد ، گرزین در این حادثه از نزدیک شاهد ماجرا بود و حضور موثر و جدی در صحنه داشت و حتی در جریان به شهادت رسیدن حبیب الله شریعتی فرد روحانی سرشناس گرگانی و پسرش محمدرضا  در راه بندان مصنوعی جنگل آمل توسط منافقین کوردل بود .

,

در سالگرد این واقعه همه ساله از گرزین دعوت به سخنرانی می شود و برخی مواقع نیز از او تجلیل می کنند ، امسال او مهمان مرکز اسناد انقلاب اسلامی بود تا در این خصوص صحبت کند .

,

گفتنی است جعفر گرزین در اواخر سال 79 فرمانده سپاه گرگان شد ، وی در سال 85 در دولت نهم فرماندار گرگان شد و حدود 6 سال در این سمت باقی ماند تا طولانی ترین دوره فرمانداری در مرکز استان گلستان را بعد از انقلاب به خود اختصاص دهد .

,

بعد از اینکه بازنشستگی باعث شد تا مدیریت اجرایی را کنار بگذارد ، مشاور جواد قناعت استاندار گلستان شد ، او در ایام فتنه 88 در گرگان مدیریتی خوب داشت و راه پیمایی 8 دی گرگان یک روز زودتر از سایر شهرها انجام شد .

,

انتهای پیام /

]
جعفر گرزین یکی از مبارزین گرگانی با منافقین در حماسه ششم بهمن آمل است که در سالگرد این حماسه مهمان مرکز اسناد انقلاب اسلامی بود .