۱۱ راهبرد تداوم ثبات در اقتصاد کشور از زبان همتی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همتی در یادداشت اینستاگرامی، بابیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در معرض آزمونی دیگر برای حفظ و تداوم آرمان‌های انقلاب قرار داریم و جنگ اقتصادی امروز، تلاش و همت آن روز‌ها را می‌طلبد نوشته است: بنده و همکارانم در بانک مرکزی تلاش می‌کنیم با مدیریت این شرایط وناکام گذاشتن تلاش‌ها برای بی ثباتی ارزی، آرامش و ثبات را برای ادامه فعالیت‌های اقتصادی مردم فراهم نماییم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
رئیس کل بانک مرکزی به راهبرد بانک مرکزی در زمینه کنترل تورم اشاره کرده و نوشته:در زمینه تورم، تمام تلاش بانک مرکزی کاهش تأثیر شوک‌های طرف عرضه بر قیمت اقلام مصرفی مردم است.
,
 
,
پی‌گیری گشایش کانال‌های مالی با کشورها، سامان دهی واردات، ایجاد تحرک در ارائه خدمات لازم مالی به واحد‌های تولیدی و تأمین ارز کالا‌های اساسی از جمله راهبرد‌های دیگر بانک مرکزی است.
,
 
,
همتی همچنین از ساماندهی نظام بانکی خبر داده و افزوده: بانک مرکزی، در مسیر ساماندهی نظام بانکی کشور، در تلاش است تا بانک‌ها بتوانند در خدمت تولید ملی و تدارک سرمایه در گردش بنگاه‌ها باشند. فروش اموال ودارائی‌های مازاد، بهبود ترازنامه، افزایش سرمایه، کاهش بدهی‌های معوق، روان سازی ارایه تسهیلات از جمله آن موارد است.
,
منبع: فارس
]
رئیس بانک مرکزی ۱۱ راهبرد این بانک برای تداوم ثبات در بازار پولی و ارز، ساماندهی نظام بانکی و کنترل تورم را اعلام کرد.