نیاز کشور به ١.٥ میلیون واحد مسکونی در سال
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، مهرداد بائوج لاهوتی با بیان اینکه سالانه به حدود یک میلیون تا یک میلیون و ۵٠٠ هزار واحد مسکونی در کشور نیاز داریم، اظهار داشت: در حال حاضر توازنی میان تولید و تقاضا برای مسکن وجود ندارد که این خود بر تورم قیمتی دامن زده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای پاسخ به نیاز مسکن زوج‌های جوان سالانه به ٨٠٠ هزار واحد مسکونی نیاز داریم، افزود: عدم تامین این میزان واحد مسکونی در سال‌های اخیر منجر به انباشت تقاضا شده است.
,
 
,
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه آمار صدور پروانه‌های ساختمانی در سال در مجموع ٩۵٠ هزار واحد مسکونی را نشان می‌دهد، تصریح کرد: دولت برای سال آینده باید علاوه بر تولید مسکن جدید، کسری سال‌های گذشته را نیز جبران کند تا انباشت تقاضا در این سال‌ها از بین برود.
,
 
,
بائوج لاهوتی با بیان اینکه دولت‌های پیشین به دور از قضاوت در خصوص طرح و برنامه‌های خانه دار کردن مردم برنامه منسجمی داشته اند، گفت: در دولت سازندگی به دهک‌های پایین جامعه زمین شهری زمین داده شد، در دولت اصلاحات اجاره به شرط تملیک و دولت نهم و دهم مسکن مهر رونمایی شد، اما در دولت یازدهم و دوازدهم تاکنون هیچ برنامه‌ای اجرایی نشده است.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه دولت باید برای دهک‌های پایین جامعه که توانایی خانه دار شدن ندارند فکری کند، افزود: مسکن اجتماعی طرح روی کاغذ مانده دولت فعلی باید هر چه سریع‌تر برای خانه دار شدن اقشار آسیب پذیر رونمایی شود.
,
 
,
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بی توجهی به انباشت تقاضا در حوزه مسکن آینده این بازار را مبهم می‌کند، تصریح کرد: با توجه به مشخص بودن نیاز در حوزه تولید مسکن و آمار‌های موجود باید فکری برای رفع آن شود.
,
 
,
لاهوتی با تاکید بر اینکه مجلس آماده همکاری با دولت در راستای ساماندهی وضعیت مسکن است، گفت: باید راهکاری برای بهبود وضعیت بازار از حیث خانه دار شدن اقشار ضعیف و همچنین ساماندهی قیمت‌ها صورت بگیرد.
]
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: سالانه به حدود یک میلیون تا یک میلیون و ۵٠٠ هزار واحد مسکونی در کشور نیاز داریم.