تشکیل کار گروه ویژه تولید میوه های گرمسیری در گلخانه های ورامین
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ورامین ما؛ غلامرضا تقوی مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی  وزارت کشاورزی امروز در بازدید از گلخانه های جنوب شرق استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز در شهرستان ورامین حاضر شدیم برای تشکیل کار گروه ویژه تولید میوه های گرمسیری در گلخانه و بسیاری از محصولاتی که در سبد میوه ای مردم هست و ا این ظرفیت وجود دارد که بتوانیم این محصولات را در گلخانه ها داخلی کشت کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ورامین ما,


وی گفت: علت انتخاب شهرستان های شرق تهران این بود که بر اساس مطالعات فنی که انجام شده است و در مناطق سردسیر هزینه تولید بالاست و در مناطق گرمسیر هم نیاز به احداث گلخانه هست.
تقوی بیان کرد: این موضوع میتوان اشتغال زیادی هم در حوزه ی تامین نهاد و هم در حوزه ی تولید و پرورش و صادرات و از طرفی هم صنایع تبدیلی و فرآوری و مهم تر از باعث خواهد شد که هم اشتغال هم جلب سرمایه گذاری و هم رونق بخش کشاورزی در بازار اتفاق بیفتد.

,
,
,

 

,


وی تاکید کرد: در این بازدید ما به این نتیجه رسیدیم که باید این محصولات اولویت بندی شوند و در یک بخش تحقیقاتی کارهای تحقیقی انجام شود و بعد بحث تورهای ترویجی و مکان هایی که قبلا توسط بخش خصوصی اجرا شده است میتواند یک پایلت هایی باشد که بتوانیم بعدها برای ترویج کمک بگیریم.

, , ,
,


مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی  وزارت کشاورزی در پایان تصریح کرد: بازدید امروز سه جزء اصلی داشت؛تولید کنندگان و کسانی که در حوزه ی بازار فعال هستند. بخش اجرا مثل سازمان جهاد کشاورزی و بخش تحقیقات مثل مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران، بنابراین امیدوار هستیم با کارهای ترویجی که انجام خواهیم داد .
انتهای پیام/

,
,
]
مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت کشاورزی گفت: امروز در شهرستان ورامین حاضر شدیم برای تشکیل کار گروه ویژه تولید میوه های گرمسیری در گلخانه و بسیاری از محصولاتی که در سبد میوه ای مردم هست و ا این ظرفیت وجود دارد که بتوانیم این محصولات را در گلخانه ها داخلی کشت کنیم.