شکوفایی بخش‌های مختلف استان کرمان با استفاده از ظرفیت گردشگری
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی معنویان در گفتگو با راه آرمان اظهار داشت: استان کرمان دارای سابقه فرهنگی- تاریخی غنی و برخوردار از مناظر و چشم اندازهای طبیعی دارای پتانسیل بالا برای جذب گردشگران   داخلی و خارجی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان ,

عضو کمیسیون فنی دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه گردشگری، از پدیده های مهم عصر حاضر بوده، بیان کرد:گردشگری یکی از منابع مهم اقتصادی، و عاملی موثر در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جوامع انسانی قلمداد می شود.

,

وی عنوان کرد: ظرفیت‌های زیاد و پتانسیل‌های بزرگ استان کرمان می‌تواند زمینه‌ شکوفایی بخش‌های مختلف استان را فراهم کند و صنعت گردشگری یکی از این ظرفیت‌هاست.

,

معنویان با اشاره به اینکه خطه کرمان جزو استان‌های چهار فصل و متنوع ایران محسوب می‌شود که دارای گرم‌ترین و سردترین نقاط در یک فصل است افزود:استان کرمان جزو استان های برتر کشور در زمینه‌ی گردشگری و تاریخی است و این صنعت با حمایت مسئولان در کرمان گسترش می‌یابد.

,

عضو کمیسیون فنی دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری سازمان میراث فرهنگی ابراز کرد:گسترش صنعت جهانگردی به عنوان صنعتی که با حوزه های مختلفی نظیر اقتصاد، کشاورزی، فرهنگ، محیط زیست و خدمات در تعامل است،دارای اهمیّت بسزایی است و تجربیات سایر مناطق جهان نشان داده که توسعه آن در هر منطقه باعث رشدو پیشرفت اقتصادی-اجتماعی آن ناحیه گردیده است.

,

معنویان با اشاره به اینکه جاذبه‌های تاریخی فراوان، استان کرمان را جزو ۵ شهر تاریخی قرار داده است عنوان کرد: گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای دیدن ارگ بم، باغ شازده ماهان، ارگ راین، باغ فتح آباد، موزه‌ی هنرهای معاصر صنعتی، کتابخانه‌ی ملی کرمان، گنبد جبلیه، حمام وکیل و مجموعه گنجعلی‌خان که از مشهورترین جاهای دیدنی کرمان هستند، به این شهر سفر می‌کنند.

,

وی تصریح کرد؛ به نظر می رسد  که با توجه به به بعضی مشکلات موجود و عدم کارشناسی صحیح هنوز در بسیاری از مناطق استان پهناور کرمان جای هایی می تواند وجود داشته باشد که نمایانگر تاریخ کهن و تمدن ریشه دار کرمان و کرمانی می تواند باشد.

,

معنویان اظهار داشت:علاوه بر مناطقی که عنوان شد اگر در محله های قدیمی کرمان همانند محله مشهد، اطراف بازار بزرگ کرمان، بازار میدان قلعه گذری داشته باشیم می توان خانه ها و بناهایی را از دوران زندیه ، قاجاریه مشاهده نمود که دست ویرانگر روزگار آن ها را به ویرانی کشانده است.

,

عضو کمیسیون فنی دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه چنانچه سازمان ها و ارگان هایی همانند سازمان میراث فرهنگی و سایر ارگان های مرتبط حمایت از نگهداری این ابناء را بعهده بگیرند خاطر نشان کرد: در این صورت می توان شاهد جاهای دیگری بعنوان مراکز باستانی و دارای شاخص برای میراث فرهنگی باشیم.

,

انتهای پیام

]
عضو کمیسیون فنی دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت:گردشگری عاملی موثر در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی درجوامع انسانی است.