واکنش داغ کاربران فضای مجازی به جشنواره ضدارزشی قصرشیرین
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  مرصاد ، جشنواره ورزشی بانوان که چند روز پیش در شهرستان قصرشیرین برگزار شد و با هنجارشکنی و حرکات خلاف عفت عمومی و حرکات موزون بانوان همراه بود صدای کاربران مجازی را هم درآورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

کاربران فضای مجازی با به راه انداختن هشتگ اعتراضی « #رقص_بر_آوار » به این برنامه و سکوت مسئولان در قبال آن به این موضوع واکنش نشان دادند و نسبت به آن اعتراض کردند.

, #رقص_بر_آوار, #,

 

,

, ,

 

,

بیشترین موضوعاتی که در فضای مجازی تولید شده بود حول و حوش عدم رسیدگی و غفلت نسبتبه مشکلات مهم زلزله‌زدگان و مشغول کردن آنها با چنین برنامه‌های بی‌هدفی است که صرفا جنبه سرگرمی دارد.

,

​البته این موضوع با واکنش ائمه جمعه شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و اسلام‌آباد غرب نیز همراه بود و آنها همه خواستار برخورد با عاملین برگزاری این مراسم خلاف شئونات و ارزش‌های اسلامی در شهر شهیدپرور قصرشیرین شدند.

,

 

,

, ,

 

,

امام جمعه سرپل ذهاب در پیامی ضمن محکوم کردن هنجارشکنی رخ داده در جشنواره ورزشی قصرشیرین خواستار برخورد با مسببین این اقدام شد.

,

در پیام وی تصریح شده است: «شهرستان قصرشیرین قدمگاه شهدای گلگون کفن و یادگار دوران پرافتخار حماسه و خون هشت سال دفاع مقدس است که زخمهای جنگ تحمیل شده بر قامت آن هنوز هم چشم نوازی می کند.

,

این شهرستان از دیرباز تاکنون دروازه ورود زائران اباعبدالله الحسین(ع) به عتبات عالیات بوده و نزدیکترین مکان به کربلای معلی می باشد که هر ساله میزبان خیل عظیمی از عاشقان اباعبدالله (ع) در مراسم پرفیض دعای عرفه است.

,

هنجارشکنی انجام شده در جشنواره ورزشی بانوان به بهانه برنامه های فرهنگی نه در شان و منزلت این شهرستان شهید پرور بوده و نه در شان و منزلت شخصیت و مقام بانوان ایرانی است.

,

حرکات موزون بانوان در قالب برنامه فرهنگی در انظار مسئولین کشوری، استانی و محلی در کشور مسبوق به سابقه بوده و عدم برخورد لازم با مسببین این اقدامات باعث عدم جلوگیری از تکرار آن شده و احساسات پاک اقشار مختلف مردم متدین و ولایتمدار استان کرمانشاه را جریحه دار کرده که لازم است توسط دستگاههای مسئول بررسی شده و با عوامل این هنجارشکنی برخورد شایسته انجام گیرد».

,

 

,

, ,

امام جمعه قصرشیرین در خطبه‌های نمازجمعه این شهر در واکنش به حواشی جشنواره ورزشی این شهرستان اعلام کرد: «قصرشیرین معراجگاه شهدا و دروازه کربلاست و در این شهرستان با این قدمت تاریخی و دینی در انظار عمومی و در مقابل چشمان مسئولان و نامحرمان حرکات خلاف عفت و حیا و فرهنگ عمومی صورت گرفت که قلب خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران و دلسوزان اسلام و انقلاب را به درد آورد.

, قصرشیرین معراجگاه شهدا و دروازه کربلاست و در این شهرستان با این قدمت تاریخی و دینی در انظار عمومی و در مقابل چشمان مسئولان و نامحرمان حرکات خلاف عفت و حیا و فرهنگ عمومی صورت گرفت که قلب خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران و دلسوزان اسلام و انقلاب را به درد آورد.,

جمهوری اسلامی ایران نظام ارزش‌های دینی است و انقلاب ما هم یک انقلاب دینی است؛ لذا در این جامعه برنامه‌ها و رفتارها و گفتارها باید بر اساس موازین اسلامی باشد.

, جمهوری اسلامی ایران نظام ارزش‌های دینی است و انقلاب ما هم یک انقلاب دینی است؛ لذا در این جامعه برنامه‌ها و رفتارها و گفتارها باید بر اساس موازین اسلامی باشد.,

ما مخالف ورزش نیستم بلکه همواره از حامیان ورزش شهرستان بوده و هستیم اما اجرای آن باید بر طبق موازین شرعی و احکام اسلامی باشد و نه اینکه در انظار عمومی به راحتی حرام الهی و خلاف عفت عمومی صورت گیرد.

, ما مخالف ورزش نیستم بلکه همواره از حامیان ورزش شهرستان بوده و هستیم اما اجرای آن باید بر طبق موازین شرعی و احکام اسلامی باشد و نه اینکه در انظار عمومی به راحتی حرام الهی و خلاف عفت عمومی صورت گیرد.,

آیا مسئولینی که در این برنامه حاضر بودند از جمله معاون وزیر ورزش نمی‌داند حرکات خلاف شرع و حرام الهی است؟!

, آیا مسئولینی که در این برنامه حاضر بودند از جمله معاون وزیر ورزش نمی‌داند حرکات خلاف شرع و حرام الهی است؟!,

آیا نمی‌داند که مردم خون‌ها داده‌اند؛ به این فکر نکردند که چطور باید جوابگوی شهدا و خانواده آنها باشند؟!

, آیا نمی‌داند که مردم خون‌ها داده‌اند؛ به این فکر نکردند که چطور باید جوابگوی شهدا و خانواده آنها باشند؟!,

ما این عمل را محکوم می‌کنیم و خواسته مردم این شهرستان ولایی هم این است که بار دیگر شاهد تکرار این برنامه‌ها نباشند.

, ما این عمل را محکوم می‌کنیم و خواسته مردم این شهرستان ولایی هم این است که بار دیگر شاهد تکرار این برنامه‌ها نباشند.,

استاندار کرمانشاه هم باید برخورد قاطع و انقلابی داشته باشد که بار دیگر کسی جرات اجرای این حرکات ضدارزشی در نظام اسلامی را نکند».

, استاندار کرمانشاه هم باید برخورد قاطع و انقلابی داشته باشد که بار دیگر کسی جرات اجرای این حرکات ضدارزشی در نظام اسلامی را نکند,

مدعی‌العموم با مسببان جشنواره ضدارزشی قصرشیرین برخورد کند

, مدعی‌العموم با مسببان جشنواره ضدارزشی قصرشیرین برخورد کند,

امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نماز جمعه روز گذشته نسبت به حرکات ضد اخلاقی و ضد ارزشی در قصرشیرین واکنش نشان داد و گفت: «حرکات خلاف شئون جمعی از زنان تحت عنوان ورزش در حضور معاون وزیر ورزش هیچگونه توجیه شرعی و اخلاقی ندارد.

,

برای استان کرمانشاه مهد غیرت ایثار و شجاعت و قصرشیرین سرزمین نخل های سوخته که قدم به قدم ِآن متبرک به خون شهیدان است، قابل قبول نیست که این حرکات ضدغیرت دینی و فرهنگ ایثار و شهادت در آن انجام بگیرد؛ این گونه برنامه ها یا از روی خیانت است یا غفلت غیر قابل توجیه.

,

دست اندرکاران و مسئولان ورزش و جوانان استان هرچه زودتر ضمن عذرخواهی باید عوامل را معرفی و از کار بر کنار کنند؛ بجاست مدعی العموم ورود پیدا کرده و با مسببین برخورد قاطع داشته باشد.»

,

انتهای پیام/

]
جشنواره ضدارزشی بانوان در قصرشیرین موجب اعتراض گسترده کاربران فضای مجازی شد.