فوت سرپرست مهمترین دلیل تحت حمایت بودن خانوارهای نیازمند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی سامانی،رئیس کمیته امداد منطقه 19 تهران در نشست با مدیران و کادر آموزشی دبیرستان های دخترانه استاد شهریار،و پسرانه تشیع، شهید شهریاری وشهید احمدی روشن  که جداگانه انجام شد، گفت: کمیته امداد از جمله اولین نهادهایی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ توسط رهبر فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) با هدف ساماندهی و رسیدگی به وضعیت معیشت امور محرومان و نیازمندان کشور تأسیس شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با بیان اینکه کمیته امداد یک نهاد حمایتی جامعه است،افزود: این نهاد با ارائه خدمات حمایتی برای توانمندسازی نیازمندان در زمینه تامین هزینه ساخت، خرید و تعمیر مسکن، کمک هزینه تأمین جهیزیه ، هدیه ازدواج فرزندان پسر خانوارهای تحت حمایت ومشاوره ازجمله خدمات کمیته امداد است که جامعه هدف تحت حمایت از آن بهره مند می شوند.
,
 
,
سامانی با بیان اینکه بیش از 1299 خانوار با جمعیتی بیش از 3897 نفر از خدمات حمایتی این نهاد بهره مند هستند،افزود: بیشترین دلایل تحت حمایت قرار گرفتن در منطقه 19 تهران به دلایل طلاق، فوت سرپرست خانوار است و  به ترتیب از کار افتادگی سرپرست خانوار ، متارکه و مفقودی و یا زندانی بودن همسر از دیگر عوامل تحت حمایت قرار گرفتن زنان سرپرست خانوار است  که خانوارهای تحت حمایت خدماتی همچون مستمری ، درمان ، مسکن ، جهیزیه ، فرهنگی و آموزش دریافت می کنند.
,
 
,
رئیس کمیته امداد منطقه 19 تهران ایجاد اشتغال و توانمند سازی جامعه هدف  را از رویکردهای اصلی کمیته امداد عنوان کرد و گفت: این روند بصورت جدی در حال پیگیری و اجرا است به صورتی که خانوارهایی که توان اشتغال دارند پس از استعداد سنجی ، آموزش و پرداخت تسهیلات خودکفایی در راستای ایجاد شغل و درآمد اقدام می کنند تا به خودکفایی برسند.
,
 
,
وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد برای رونق کسب و کار و خودکفایی جامعه هدف با معرفی به بانک های طرف قرارداد و از محل منابع صندوق قرض الحسنه امداد ولایت  پرداخت می شود، افزود: این تسهیلات برای اجرای طرح های مختلفی از جمله  خدماتی، صنایع دستی و صنعتی اعطا می شود و به ازای هر اشتغال زایی 15 میلیون تومان به وام پرداختی مددجویان اضافه می شود.
,
 
,
سامانی به فعالیت های حوزه توسعه و توسعه مشارکت های مردمی اشاره و بیان کرد: کمیته امداد برای تأمین نیازهای مختلف جامعه هدف تحت حمایت حدود طرح مشارکتی را اجرا می کند که مردم بیشتر با اجرای طرح صندوق صدقات آشنایی دارند.
,
 
,
رئیس کمیته امداد منطقه 19 تهران با بیان اینکه طرح‌های مشارکتی این نهاد مبتنی بر نیاز محرومان است، افزود: مردم نیکوکار با مشارکت در طرح‌های مختلف این نهاد از جمله صدقات، طرح اکرام ایتام، محسنین، شوق زیارت ،احسان حسینی، نذر و قربانی، اطعام، و غیره ه در تأمین نیاز محرومان با این نهاد همکاری می‌کنند.
,
 
,
وی بابیان اینکه ترویج و احیاء فرهنگ احسان، نیکوکاری ، اکرام ایتام و نشر سنت‌های حسنه اسلامی از جمله سیاست‌های مهم این نهاد است، گفت: مردم منطقه 19 تهران در9 ‌ماهه امسال با مشارکت در طرح‌های خیرخواهانه این نهاد 2 میلیارد و 28  میلیون و 500هزارتومان به نیازمندان کمک کردند که 504 میلیون تومان در قالب صدقه پرداخت شده، یادآور شد: این کمک‌ها برای معیشت، درمان، جهیزیه، مسکن، اشتغال و تحصیل نیازمندان مصرف شده است.
,
 
,
سامانی با بیان به اینکه مراجعات مردم به کمیته امداد در سال جاری نسبت به سنوات گذشته بیشتر شده است، تاکید کرد: اگر مردمی که از جهت مالی، توان کمک رسانی دارند با کمیته امداد همکاری و به این نهاد اعتماد کنند، حمایت مالی از نیازمندان به نحو مطلوب تری انجام می شود.
,
 
,
رئیس کمیته امداد منطقه 19 تهران تأکید کرد: مسئولین کمیته امداد مجوز صرف درآمدهای خود در منطقه یا شهر دیگری را ندارند؛ کمیته امداد منطقه 19 تهران نیز حتی نمی تواند درآمد حاصل ازصندوق صدقات و سایر کمک های مردمی این منطقه را برای سایر مناطق خرج کند و همه این ها از نظارت عمیق سازمان‌های مختلف بر این نهاد انقلابی است.
,
 
,
وی در ادامه از فعالیت برخی از خیریه های مجاز و غیر مجازخارج از حیطه منطقه،خبرداد و گفت: متأسفانه با فعالیت این خیریه ها کمک های مردمی در خارج از منطقه 19 صرف می شود و به دست نیازمندان واقعی همین منطقه نمی رسد.
,
 
,
سامانی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم با همکاری معلمان و اولیاء دانش آموزان نسبت به ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری و معرفی فعالیت های این نهاد به سایرین که از فعالیت های این نهاد آگاهی ندارند در جهت اعتماد سازی و کمک به نیازمندان شناسایی شده موجبات کاهش آثار فقر و معضلات حاکم در سطح منطقه 19 تهران فراهم شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
رئیس کمیته امداد منطقه19 تهران،فوت سرپرست خانوار را مهمترین علت حمایت جامعه هدف در این نهاد عنوان کرد.