یادواره شهدای گروه انقلابی ابوذر فردا در نهاوند برگزار می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  نافع، حسن مرادی در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای گروه انقلابی ابوذر نهاوند که با حضور امام‌جمعه و مسؤولان شهرستان در سالن جلسات سپاه برگزار شد، گفت: شهدای گران‌قدر گروه ابوذر نهاوند در سال‌های اوج خفقان رژیم ستم‌شاهی به مبارزه علیه ظلم و ستم پرداختند و با شجاعت و آزادگی به شهادت رسیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع، ,

وی اظهار داشت: این شهدای عزیز که دانش‌آموز و جوان بودند باید به ‌عنوان اسطوره‌ها و الگوهای نسل جوان به‌خوبی به جوانان و مردم معرفی شوند.

,

فرمانده سپاه نهاوند افزود: در راستای معرفی هر چه بهتر و بیشتر این شهدا، مراسم یادواره این 6 شهید گران‌قدر به همراه گرامیداشت یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز نهاوند در روز 30 بهمن در نهاوند برگزار می‌شود.

,

وی بیان کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان، برگزاری یادواره‌های شهدا باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدا به نسل جوان می‌شود.

,

مرادی بابیان اینکه شهدای گروه ابوذر سند افتخار و عزتمندی مردم نهاوند هستند؛ تصریح کرد: باید همواره یاد و خاطره شهدا را زنده نگه‌ داریم و ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم.

,

وی اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۰ یادواره شهدا در نهاوند برگزار شده و امسال با توجه به اینکه شهدای انقلابی گروه ابوذر به‌ عنوان شهدای شاخص استان همدان معرفی‌شده‌اند، باید همه با همکاری بتوانیم مراسم باشکوهی برای این شهیدان عزیز برگزار کنیم.

,

فرمانده سپاه نهاوند افزود: یادواره شهدای گروه انقلابی ابوذر روز سه‌شنبه ۳۰ بهمن هم‌زمان با سالروز شهادت این عزیزان به همراه یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز شهرستان با سخنرانی دکتر آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از ساعت 9:30 در مصلای نماز جمعه شهرستان برگزار می‌شود.

,

وی گفت: در این مراسم از خانواده شهدای گروه انقلابی ابوذر نهاوند قدردانی شده و از پوستر و کتابی در این مورد رونمایی می‌شود.

,

در ادامه این جلسه امام‌جمعه نهاوند خاطرنشان کرد: یادواره شهدا باید دارای پیام‌هایی برای نسل جوان باشد تا بدانند برای پیروزی و به ثمر نشستن انقلاب اسلامی چقدر تلاش شده و چقدر شهید تقدیم کرده‌ایم.

,

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی  اظهار داشت: شهدای گروه انقلابی ابوذر در سال 52 که کسی جرأت اعتراض علیه رژیم ستم‌شاهی را نداشت کار بزرگی کردند و دستور مستقیم شاه برای اعدام اعضای این گروه، نشان‌دهنده اهمیت موضوع بوده است.

,

وی افزود: ما همیشه مدیون شهدا هستیم و شهدای گروه ابوذر نیز مظلومانه به شهادت رسیدند که باید رفتار و منش این شهدا الگوی همه ما باشد.

,

وی بیان کرد: این 6 جوان انقلابی در اوج عزت، شجاعت و سربلندی در مقابل ظلم و ستم ایستادند و به شهادت رسیدند و ما نیز باید راه این شهدا را ادامه دهیم و مراسمی در شأن و منزلت این عزیزان برگزار کنیم.

,

رئیس شورای شهر نهاوند نیز در این جلسه گفت: با توجه به رشادت‌ها و مسیر افتخارآمیز حرکت شهدای گروه ابوذر و معلم انقلابی این گروه با همکاری شهرداری نهاوند المان گروه ابوذر در میدان ورودی شهر نهاوند نصب شد.

,

ملکی افزود: این المان متشکل از 6 بخش یا پره است که به یکدیگر متصل شده‌اند و نشان‌دهنده دوستی، مصمم بودن و اعتقاد راسخ اعضای این گروه به هدفشان است.

,

وی خاطرنشان کرد: برای این المان حدود 300 میلیون تومان هزینه شده و برای گرامیداشت یاد شهید حاج محمد طالبیان رهبر این گروه نیز نصب تندیس شهید طالبیان در بلواری با همین نام انجام‌ شده و در مراسمی رونمایی خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
یادواره شهدای گروه انقلابی ابوذر نهاوند 30 بهمن ماه با سخنرانی دکتر علی آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ساعت 9:30 در مصلای نماز جمعه شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.