توزیع شکلات‌های الکلی میان مسافران ایرانی در دبی
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، امروزه تولید و مصرف نوشیدنی های الکلی به طور گسترده در فرهنگ ها و جوامع مختلف حتی با وجود محدودیت های قانونی صورت می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

در دین اسلام، مصرف مشروبات الکلی به شدت منع شده و خداوند در قران مجید آن را صراحتاً حرام کرده و از گناهان کبیره شمرده است. در قرآن، آیات 219 سورۀ بقره، 90و 91 سورۀ مائده و43 سورۀ نساء به این موضوع اشاره دارند.

,

همچنین، در احادیث و روایات اسلامی نیز بر حرام بودن مصرف الکل تاکید فراوان شده است. بر اساس مطالعات و یافته های علمی، الکل اثرات زیانباری بر روی عملکرد سیستم های مختلف بدن انسان از جمله سیستم گوارش، کبد، عضلات، سیستم اعصاب مرکزی، چشم و قلب دارد.حتی فرزندان افراد الکلی با عیوب مادرزادی متولد می شوند. 

,

یکی از راه‌های تأثیر گذاری منفی بر روی نسل‌های آینده یک جامعه، رواج مشروبات الکلی در آن جامعه است؛ به طوری که طبق احادیث و روایات معتبر، استفاده از مشروبات الکلی تربیت یک نسل را سخت کرده و حق پذیری مردم را کاهش می‌دهد.

,

افزایش بی بند و باری، بی حجابی، انحرافات جنسی و ... از دیگر پیامدهای استفاده از مشروبات الکلی در یک جامعه است.

,

به خاطر حرمت نوشیدن مشروبات الکلی در دین اسلام، گرایش جوانان مسلمان به مشروبات الکلی وجود ندارد و نوشیدن این ماده به ندرت در میان جوانان دیده می‌شود.

,

با این حال برخی از کشورها تلاش بسیار گسترده‌ای در راستای رواج الکل میان جوانان ایرانی داشته اند.

,

در همین رابطه خبرهایی از توزیع شکلات هایی حاوی مشروبات الکلی در فرودگاه دبی میان مسافران ایرانی به گوش می رسد.

,

بر اساس این گزارش این شکلات ها به عنوان هدیه به مسافران ایرانی به محض ورود به کشور امارات داده می شود که درصدی از مشروبات الکلی در آنها وجود دارد.

,

پیش از این نیز آدامس‌های ترکیه‌ای که به صورت قاچاقی وارد ایران می‌شدند مورد آزمایش قرار گرفتند که مقادیری از الکل در آنها نیز وجود داشت.

,

استفاده از الکل در این محصولات هیچ توجیه علمی نداشته و تنها برای ایجاد اعتیاد و اثرات جانبی آنها بر روی مصرف کنندگان آدامس و شکلات از این ماده استفاده می شود.

,

انتهای پیام/ط

]
خبرهایی از توزیع شکلات هایی حاوی مشروبات الکلی در فرودگاه دبی میان مسافران ایرانی به گوش می رسد.