حرکت به سوی تکنولوژی های نوین نیازمند تغییر در زیرساخت های مخابراتی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ عصر گذشته اولین کنفراس ملی کسب و کار های نوین و هوشمند داده کاوی و پردازش تصاویر در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه شهید چمران استان برگزارشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

رضا زنگنه مطلق معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای با ارائه کنفراس در خصوص نسل جدید شبکه های مخابراتی عنوان کرد : اگر بخواهیم به سمت تکنولوژی های نوین حرکت کنیم نیاز به تغییر اساسی زیر ساخت های شبکه های داریم چرا که نسل جدید شبکه های مخابراتی بنیان گذار و تامین کننده این سرویس ها در دنیای امروز خواهد بود.

,

زنگنه در خصوص طرح ای ام اس بیان کرد :آی ام اس یک معماری است که تمام سرویس هایی که امروزه مورد استفاده قرار می دهیم را با هم یک پارچه می کند و در قالب یک سرویس ارائه میدهد در حالی که این برنامه پیاده سازی می شود چیزی به اسم داده، شبکه های موبایلی به صورت مستقل دیگر وجود نخواهد داشت و شبکه های موبایل و اینترنت به منظور ارائه سرویس ها با بهترین کیفیت با بیشترین پهنای باند در هر زمان و مکان و بهترین خدمت رسانی را انجام می دهند این ها قالب های کلیدی هدف ما را از پیاده سازی شبکه های رایانه ای محقق می کنند.

,

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای در پایان افزود : یکی دیگر از اتفاقاتی که همه با آن در گیر هستند شارژی است که با استفاده از شبکه های اجتماعی و دانلود به سرعت تمام می شود و ای ام اس این مشکل را حل کرده است و دیگر اینترنت مورد حجمی مورد هزینه سرویس قرار نمی گیرد.

,

در ادامه این همایش ، معراج رجایی مدیر کل دفتر پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور عنوان کرد : هدف از برگزاری این کنفرانس گسترش رویکردهای جدید در بحث پردازش تصویر و هوشمند سازی در جامعه است.

,

 وی ادامه داد:  نرخ بیکاری در استان نسبت به استان های دیگر کمتر است ایجاد طرح اشتغال در استان در بخش کشاورزی 17.3 درصد ، در بخش صنعت 32.6 درصد و در بخش خدمات49.4 درصد است.

,

رجایی با اشاره به ثبت اختراع سه طرح پژوهشی، افزود : کار اولیه ای که در راستای طرح مهندسی برق و مخابرات در کشاورزی صورت گرفته است،  استفاده از پردازش تصویر برای تشخیص پارامتر های حجم و پایش بیماری های سیب است.

,

مدیر کل دفتر پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور،با اشاره به سیستم وزن کشی هوشمند در مرغ داری ها مبتنی برسیستم پردازش تصویر همراه با سیستم وزن کشی ، اظهار داشت : در این طرح نیاز نیست که مرغداراوزن مرغ ها را بگیرد بلکه با کمک دوربین ها و سیستمی که ما اختراع کردیم به راحتی حجم و وزن مرغ را در اختیار قرار خواهد داشت.

,

انتهای پیام

]
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای گفت:اگر بخواهیم به سمت تکنولوژی های نوین حرکت کنیم نیازمند تغییرات اساسی در زیرساختهای شبکه های مخابراتی هستیم.