سومین دوره جشنواره شب شعر ریحانه النبی برگزار شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از دبیرخانه همایش بین المللی ریحانه النبی، سومین دوره شب شعر ویژه جشنواره ریحانه النبی با حضور بزرگان شعر و ادب و شخصیت های سیاسی و فرهگی در تهران برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 در این جشنواره که شامگاه چهارشنبه در تالار گنجینه مرکز اسناد کتابخانه ملی ایران برگزار شد، شاعران برجسته کشور و شخصیت های ادیب اشعار خود در مدح حضرت زهرا سلام الله علیها قرائت کردند. 
,
 
,
«فاطمه راکعی» رئیس انجمن شاعران ایران که خود از جمله داوران و برگزارکنندگان شب شعر جشنواره ریحانه النبی بود، با تأکید بر رشد اشعار آیینی در این دوره از جشنواره ریحانه گفت: شعرهای آیینی از دیرباز درخشش خود را در شعر ما دارند و نوع نگاه شاعران به هستی، اخلاق و تاریخ زندگی بزرگواران بویژه حضرت زهرا در نوع نگاه به زن و زندگی است. 
,
 
,
وی با تأکید بر اینکه انتظار ما این است که در عرصه شعر آیینی و سرودن شعرهای امروزی، شاعران به زندگی عبادی حضرت زهرا (س) توجه جدی کنند و آخرین شعر خود در مورد حضرت زهرا(س) و امام علی (ع) با نام همسران قرائت کرد.
,
 
,
در ادامه این برنامه «سید علی موسوی گرمارودی» شاعر و نویسنده معاصر و منتخب ششمین همایش چهره های ماندگار  که صاحب بیش از 51 مقاله نیز می باشد، شعر بسیار زیبایی درباره حضرت زهرا(س) خواند که با تشویق حضار مواجه شد. 
,
 
,
در این دور از جشنواره شعر ریحانه، « حسین اسرافیلی» شاعر معاصر ایرانی، «ساعد باقری» شاعر نا آشنای کشور، «استاد سهیل محمودی» شاعر نام آشنای معاصر و از اعضای هیات مدیره شاعران ایران، سرکار خانم «غزل تاجبخش» شاعر جوان و ادبیات داستانی، «مصطفی رحماندوست» شاعر معاصر در حوزه شعر کودکان ، «مهین زورقی» شاعر روشندل و از خانواده معظم شهدا ، «راحله معماریان» ، «غلامرضا کافی» شاعر و استاد دانشگاه از شهر کرمان ، «هاشم کرونی» شاعر و پژوهشگر از شهر شیراز، «طیبه نیکو» شاعر و پژوهشگر از استان فارس اشعار زیبایی را در وصف حضرت زهرا ، ریحانه النبی خواندند. 
,
 
,
در پایان این مراسم نیز حاظران به رسم یادبود سومین دوره همایش ملی ریحانه النبی و شب شعر ریحانه عکس یادگاری گرفتند. 
,
 
,
سومین دوره از سلسله جشنواره های بین المللی جایزه ادبی «ریحانه» از تاریخ ۱ تا ۷ اسفندماه ۱۳۹۷ برگزار می شود.   
,
 
,
در این دوره، شاعران و داستان نویسان از سراسر کشور در سه محور حضرت زهرا (س) زندگی فردی و خانوادگی، حضرت زهرا (س) جامعه اسلامی و حضرت زهرا (س) معارف دینی به رقابت پرداخته و آثار خود را ارائه کردند. 
,
در این جشنواره به نیت ۱۴ معصوم، ۱۴ جایزه به برگزیدگان شعر و داستان اهدا خواهد شد. بر این اساس و بر پایه داوری آثار رسیده، به سه اثر برتر در هر یکی از بخش‌های شعر و داستان جوایزی اهدا خواهد شد و از ۴ اثر در هر بخش تقدیر خواهد شد و همه آثار فاخر در کتاب شعر و داستان ریحانه چاپ می‌شوند. 
,
 
,
جایزه ادبی «ریحانه» به عنوان بخشی از جشنواره ریحانه النبی (س)، توسط مرکز اسلامی فاطمیه (س) مُهر با همکاری معاونت خانواده و امور بانوان ریاست‌جمهوری، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری فارس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز فارس، شهرداری شیراز، سازمان اسناد و کتابخانه ملی مرکز فارس، آستان مقدس احمدی و محمدی (شاهچراغ) ، انجمن فرهنگ و ادب شیراز و برخی نهادها و سازمان‌های دیگر برگزار می‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/ 
,
 
]
سومین دوره از جشنواره ملی شب شعر ریحانه النبی با حضور شاعران برجسته و شخصیت های فرهنگی و سیاسی در تهران برگزار شد.