جزئیات رزمایش دریایی ولایت ۹۷ در تنگه هرمز
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری رزمایش دریایی ولایت ۹۷، گفت: این رزمایش به وسعت ۲ میلیون کیلومتر مربع از منطقه تنگه هرمز، سواحل مکران، دریای عمان تا مدار ۱۰ درجه شمالی، در شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با بیان اینکه این رزمایش در ۴ فاز به مرحله اجرا در می‌آید، ادامه داد: اولین فاز، رژه دریایی است که عمده شناورهای سطحی و زیر دریایی و همچنین همه تجهیزات و تسلیحاتی که برای کسب آمادگی برای گسترش آمادگی نیروی دریایی کشورمان لازم است در این رزمایش در شمال اقیانوس هند استفاده می‌شود.
,
 
,
فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: در فاز دوم یک جنگ دریایی واقعی به شکل آبی و نارنجی به مرحله اجرا گذاشته می‌شود که بخش آبی عهده‌دار مسئولیت دفاع از محدود دریایی تحت حاکمیت کشورمان است و بخش نارنجی نیز مسئولیت دارد به عنوان دشمن فرضی از این سد ایجاد شده عبور کند.
,
 
,
دریادار خانزادی با تاید بر اینکه این تمرین دریایی ما را آماده رویارویی در یک عرصه واقعی می‌کند، اضافه کرد: بخشی از رزمایش ولایت ۹۷ به تاخت و تاز آبی و خاکی برای بازپس‌گیری سواحلی که احتمالاً مورد اشغال قرار می‌گیرند و یا دفاع از سواحلی که با مورد حمله قرار می‌گیرند، اختصاص داده شده است.
,
 
,
وی با بیان اینکه بخش دیگری از رزمایش به نمایش قدرت نیروی دریایی اختصاص داده شده است، اظهار داشت: در این مرحله تمام تجهیزات سطحی و غیرسطحی شامل، ناو، ناوشکن، زیردریایی‌ها، بالگردهای ضدزیردریایی و هواپیماهای گشت شناسایی حضور خواهند داشت.
,
 
,
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: انواع پرتاب‌ها شامل موشک‌ها و اژدرها و سلاح‌های سبک و سنگین در این مرحله از رزمایش اجرا خواهد شد.
,
 
,
خانزادی تصریح کرد: در کنار این تمرینات، پرنده‌های هدایت‌پذیر از راه دور نیز برای اولین‌بار تمرین گشت‌زنی و شناسایی و بمباران اهداف از آسمان را انجام خواهند داد.
,
 
,
وی با اعلام اینکه در این رزمایش پرتاب موشک از روی سطح را خواهیم داشت، عنوان کرد: در این رزمایش نشست و برخاست بالگردهای ضد زیردریایی از روی عرشه ناوشکن سهند را خواهیم داشت.
,
 
,
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: پرواز انواع هواپیمای گشت شناسایی بدون خلبان از روی عرشه ناوشکن سهند نیز به اجرا در خواهد آمد.
,
 
,
خانزادی ادامه داد: هم‌زمان با این تمرینات، تمرینات متعددی در زمینه جنگ الکترونیک و داده‌های الکترونیک از طریق ساحل خواهیم داشت.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
فرمانده نیروی دریایی ارتش جزئیات رزمایش این نیرو در بندرعباس را تشریح کرد.