از توزیع 200 هزار اصله نهال در سطح شهرستانها تا رژه یگان حفاظت منابع طبیعی در زنجان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; در راستای تحقق اهداف و شعارهای هفته منابع طبیعی، جلسه شورای مدیران اداره کل منابع طبیعی استان زنجان با موضوع بررسی برنامه های پیشنهادی این هفته برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

در این جلسه حجت‌الاسلام رحیمی نیا اظهار کرد: ما همواره باید تلاش کنیم از نزاع و تفرقه و چند دستگی دوری کرده و به دنبال همدلی و یکرنگی وحدت باشیم و در کنار هم با هدف حفظ و حراست از منابع طبیعی و تحقق شعارهای این هفته تلاش کنیم و اختلاف نظرها را کنار بگذاریم.

,

مسئول نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی استان زنجان ضمن تاکید بر لزوم بهره مندی از تجارب نیروهای قدیمی و کارشناس در محقق شدن برنامه های اداره کل، برای نیروهای در آستانه بازنشسته شدن نیز آرزوی موفقیت و صحت و سلامتی کرد.

,

وی با بیان اینکه تمامی شهرستان ها باید حتی المقدور برنامه های اداره کل را در اشل و سطح کوچک در مناطق تحت مدیریت خود عملیاتی نمایند، ابراز کرد: به گونه ای برنامه ریزی شود که در این هفته مسئولین سایر دستگاهها برای آشنایی با فعالیتها به ادارات منابع طبیعی جهت تبریک این هفته حضور یابند تا موجب دلگرمی و افزایش روحیه همکاران منابع طبیعی شود.

,

11 اسفند نشست 18 ائمه جمعه با مدیر، معاونین و روسای شهرستانها در سالن جلسات نهالستان کوشکن با حضور مدیر کل  دادگستری استان و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان  جنگلها ، مراتع و آبخیزدار کشور ، 10 اسفند، سخنرانی مدیرکل قبل از  خطبه های نماز جمعه، صحبت رئوسای ادارات در خطبه های نماز جمعه شهرستان محل خدمت در 17 اسفند، نهالکاری با حوزه علمیه امام صادق(ع) و حوزه علمیه خواهران، توزیع نهال و غیره از جمله برنامه های در نظر گرفته برای هفته منابع طبیعی است.

,

بتول علی پناهی جانشین دبیر ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی نیز با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با ارگان ها و سازمان های استان جهت گرامیداشت هفته منابع طبیعی تصریح کرد: چهارشنبه 15 اسفند_ روز ملی درختکاری نانگذاری شده که در این زمینه جلسات مشترک با شهرداری جهت غرس نهال در 15 اسفند در نقاط هدف سطح شهر برگزار خواهد شد.

,

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان در ادامه افزود: پنج شنبه  16 اﺳﻔﻨﺪ ماه روز ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﻴﻌﻲ، ﻣﺮدم، احیا  و ﺗﻮﺳﻌﻪ جنگل ها و ﻣﺮاﺗﻊ- جمعه 17 اسفند ماه: ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﻴﻌﻲ، ﻣﺮدم، اﺋﻤﻪ ﺟﻤﻌﻪ وجماعت-شنبه   18 اسفندماه: ﻣﻨﺎﺑﻊ طبیعی، مردم و حفاظت و ﺣﻤﺎﻳﺖ- ﻳﻜﺸﻨﺒﻪ 19 اسفند ماه: منابع طبیعی، مردم، آبخیزداری و مقابله با سیل و خشکسالی- دوشنبه 20 اسفند ماه: منابع طبیعی، مردم، بسیج و همیاران طبیعت- سه شنبه  21 اسفندماه: ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﻴﻌﻲ، ﻣﺮدم و ﻣﺠﺎﻣﻊ ﻋﻠﻤﻲ و داﻧﺸﮕﺎهی از سوی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری نامگذاری شده که برای محقق شدن موضوعات اعلام شده اقدامات لازم مبذول خواهد شد.

,

وی با اشاره به اینکه ضروریست تا هفته منابع طبیعی در بین مسئولین استان جابیفتد و آنان برای تبریک این هفته، چند دقیقه ای از وقت خود را به کارکنان اداره کل منابع طبیعی اختصاص داده و دیداری چهره به چهره با کارمندان داشته باشند تصریح کرد: این دیدگاه می‌تواند سبب ارتباط تنگاتنگ مدیران و مسئولین دستگاه‌های اجرایی با اداره کل منابع طبیعی شود.

,

جعفر بیات، معاون آبخیزداری اداره کل نیز با اشاره به حوزه های آبخیز این دستگاه پیشنهاد کرد تا اقداماتی جهت بازدید مسئولین و ائمه جمعه استان، از پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری نزدیک به شهر زنجان به عمل آورده شود.

,

جلیل سلطان نژاد، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی با اشاره به نشست های این معاونت با مسئولین شهری و استانی طبق عناوین اعلام شده در هفته منابع طبیعی جهت گرامیداشت روز درختکاری و توسعه جنگل اضافه کرد: 200 هزار اصله نهال در سالجاری بر اساس نیازهای اعلامی به شهرستان ها ارسال خواهد شد.

,

پیمان فقیه، معاون حفاظت و امور اراضی نیز با بیان اینکه 18 اسفند به نام منابع طبیعی، مردم و حفاظت و حمایت نامیده شده است، ادامه داد: مسئولیت برگزاری برنامه های این روز بر عهده معاونت حفاظت و امور اراضی گذاشته شده که از راهنمایی های مسئولین ادارات و معاونین، نظامیان و قضات برای برگزاری هر چه بهتر برنامه در قالب نشستی بهره مند خواهیم شد.

,

سرهنگ خسروی، فرمانده یگان حفاظت اداره کل با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته جهت اجرای برنامه های 18 اسفند که مختص این یگان گفت: در این هفته مراسم رژه یگان حفاظت در زنجان اجرا می‌شود.

,

مختاری، کارشناس ترویج و مشارکتهای مردمی نیز اقدامات ترویجی و تبلیغی این بخش را تشریح  و از هماهنگی های صورت گرفته برای گرامیداشت هفته منابع طبیعی و بهره مندی از ظرفیتهای حداکثری اقشار مختلف مردم، نظامیان و مسئولین خبرداد.

,

حسینی منفرد، معاون برنامه ریزی و رئیس ترویج و مشارکتهای مردمی اداره کل نیز برگزاری مسابقه سالانه "جام همیار طبیعت" با هماهنگی آموزش و پرورش را از برنامه های تاثیرگذار در حفظ و حراست از اراضی ملی و طبیعی در نقاط روستایی عنوان کرد و گفت: در سطح استان نیز پیشنهاد می شود مسابقه عکاسی با موضوع طبیعت برگزار شود که تحقق این امر در تهیه آرشیو عکس از عرصه‌های طبیعی موثر واقع خواهد شد.

,

حسینی رژه دوچرخه سواران، نشستهای علمی و تخصصی در دانشگاه زنجان و غیره را از برنامه‌های ترویجی این بخش اعلام کرد.

,

در پایان هر یک از مسئولین ادارات شهرستانهای خرمدره، سلطانیه، زنجان، ماهنشان، طارم، ابهر، ایجرود، خدابنده و رئوسای استعدادیابی و امور اداری جهت اجرای هر چه بهتر برنامه های ویژه هفته منابع طبیعی به بیان پیشنهادات و نقطه نظراتشان پرداختند.

,

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان به عنوان آخرین سخنران شورای مدیران ضمن گرامیداشت یاد شهدای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: تلاش کنیم تا با اجرای برنامه‌های باکیفیت در نهادینه شدن فرهنگ حفظ و حراست از منابع طبیعی در میان جوامع محلی و مردم نقش تاثیرگذاری داشته باشیم.

,

خلیل آقاجانلو بازدید ائمه جمعه و مسئولن از پروژه های اداره کل را مثبت دانست و بر لزوم برگزاری برنامه های قوی فرهنگ ساز در سطح شهر بین مردم و دانش آموزان تاکید کرد و گفت: همه برنامه‌ها باید مستندسازی شوند.

,

انتهای پیام/

]
برنامه‌های هفته منابع طبیعی از توزیع 200 هزار اصله نهال در سطح شهرستانها تا رژه یگان حفاظت منابع طبیعی در زنجان اعلام شد.