آئین سنتی جشن نوروزگاه در میاندوآب برگزار می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، فاطمه علیزاده صبح امروز در جلسه کمیته اطلاع رسانی و فرهنگی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی میاندوآب با اعلام این خبر، اظهار کرد: آئین سنتی جشن نوروزگاه در این شهرستان به مدت پنج روز از ۶ تا ۱۰ فروردین ۹۸ در میاندوآب برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان میاندوآب افزود: این آئین سنتی برای دومین بار در میاندوآب و با هدف حفظ  و معرفی آداب و رسوم عید نوروز و فرهنگ بومی و محلی اجرا می شود.

,

وی گفت: تلاش خواهیم کرد تا این جشنواره فرهنگی و سنتی امسال با کیفیت بهتری نسبت به سال گذشته برگزار شده و رضایت مردم و مسافران عزیز را در پنج روزی که این جشنواره برگزار می شود، جلب کنیم.

,

علیزاده تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های انجام گرفته، جشنواره نوروزگاه شامل اجرای موسیقی محلی عاشیقلار، آئین های سنتی، نمایش طنز، اجرای بازی های بومی  و محلی خواهد بود.

,

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان میاندوآب اظهار کرد: در نظر داریم نمایشگاهی نیز در این جشنواره از محصولات و صنایع دستی و محلی در ایام نوروز برپا کنیم.

,

وی هم چنین از برگزاری آئین ویژه برای چهارشنبه سوری در صبح روز آخرین چهارشنبه سال در میاندوآب خبر داد و گفت: در این مراسم نیز آئین های سنتی به نمایش درخواهند آمد.

,

در ادامه این جلسه هر یک از اعضا و منفردی رئیس جلسه به ارائه نکته نظرات پیرامون برگزاری جشن نوروزگاه  پرداختند.

,

انتهای پیام/

]
دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان میاندوآب از برپایی آئین سنتی جشن نوروزگاه در این شهرستان در ایام نوروز ۹۸ خبر داد.