آمار وحشتناک کشته شدگان سال 97 در تصادفات جاده‌ای
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار ایوب سلیمانی در حاشیه همایش پلیس، عدالت ترمیمی و پیشگیری از جرم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رفتار پلیس برگرفته از ملزومات اصلی دین مبین اسلام است و جمهوری اسلامی ایران هم مبتنی بر احکام دین ایجاد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: پلیس تراز انقلاب اسلامی و پلیس دین مبین اسلام قاعدتاً باید همه رفتارهایش  مبتنی بر احکام دین باشد، عدالت ترمیمی در مقابل عدالت سزادهی تعریف می شود.
,
 
,
 سلیمانی تصریح کرد: سزادهی یعنی که هرکس اگر به کسی سیلی زد در مقابل باید سیلی بخورد یا طرف خودش قدرت داره و جبران می کنه یا حاکمیت به دیگران باید کمک کنند که جبران آن سیلی شود.
,
وی گفت: حاکمیت هم باید از حق بزه‌دیده دفاع کند و هم بایستی بزه‌کار را به سزای عملش برساند و در عین حال که تنبیه براش در نظر گرفته می شود، اجازه بهش بدهد که فرصت جبران را پیدا کند.
,
وی گفت: خیلی از مشکلات ما به عنوان پلیس وقتی که با گرفتاری های مردم مواجه می شویم و یا از هزاران پرونده که بررسی می‌کنیم بخش عمده اش مربوط می شود به تصادفات بسیار جزئی که به راحتی با یک تسهیل گر می‌شد دعوا را به صوت صلح تبدیل کرد.
,
 
,
 جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: الحمدالله بیش از ۷۵ درصد پرونده‌های که ارجاع می‌دهم به مددکاری و مشاوره به صلح میان طرفین ختم می شود.
,
 
,
 سلیمانی گفت: ۲۸ هزار نفر کشته های ناشی از تصادفات ما در سال رقم بالایی است که باید با تلاش شبانه روزی ما به نقطه صفر نزدیک شویم.
,
 
,
 وی افزود: در سال ۸۶ این عدد به حدود ۱۶ هزار نفر رسیده  که ۱۲ هزار نفر را موفق به نجات شدیم اما به دلایل مختلف ظرفیت‌های موجود پاسخگوی نیازهای آینده نیست.
,
 
,
سردار سلیمانی یادآور شد: تعداد خودروهای ما دوبرابر شده، جاده ها چندین برابر شده، تردد مردم بیشتر شده و مسافرت‌ها به همین ترتیب به صورت نسبتا تصاعدی در حال رشد است و ظرفیت‌های ما محدود مانده و هماهنگی مطلوب این است که سازمان های ذیربط به پلیس کمک کنند.
,
 
,
جانشین فرمانده ناجا تاکید کرد: اگر یک پشتیبانی جدی صورت نگیرد ما در آینده با افزایش تلفات مواجه خواهیم بود چراکه نسبت به سال گذشته تا امروز به میزان بسیار کمی کمتر از ۲ درصد افزایش تلفات داشته ایم ولی اگر خواسته هایی که داریم و پیگیری کردیم عملی نشد این امار نه تنها کاهش نمیابد بلکه افزایش هم پیدا می کند.
,
 
,
 وی با اشاره به خدمات پلیس برای کاهش تصادفات در جاده ها گفت: بیش از ۶ هزار دوربین در جاده‌های کشور نصب شده بود که امروز به دو هزار مورد نصب دوربین در جاده ها رسیده ایم.
,
وی تاکید کرد: پلیس باید به بالگرد مجهز شود، باید به پهپاد مجهز شود و سازمان دیگر باید به پلیس کمک کنند.
,
 
,
وی در پایان گفت: مجموع تلفات جاده ای حدود ۵۱ درصد است که از این تعداد تلفات که در سر صحنه رخ می دهد چیزی حدود ۷ درصد از در سر صحنه تا بیمارستان تلفات داریم و چیزی حدود ۴۱ درصد در بیمارستان ها به دلیل تلفات ناشی از تصادفات فوتی داریم.
]
جانشین فرمانده ناجا گفت: ۲۸ هزار نفر کشته های ناشی از تصادفات در سال رقم بالایی است که باید با تلاش شبانه روزی به نقطه صفر نزدیک شویم.