وزارت نفت از سازوکارهای موجود برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با دیار آفتاب؛ گفت: ایران جایگاه جغرافیایی مناسبی دارد و کشورهای زیادی هستند که آماده تعامل با ایران هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی افزود: لذا ایران می‌تواند با استفاده از شرایط موجود تحریم‌ها را دور بزند؛ به اعتبار اینکه این تحریم‌ها جنبه بین‌المللی ندارد بلکه کشوری استعمارگر و قلدر مانند آمریکا سعی می‌کند که ایران را تحت سیطره خود درآورد و با فشارهایی، ایران را وادار به تسلیم کند.

,

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه جامعه جهانی قانون جنگل را که آمریکا قصد دارد جایگزین روابط بین‌المللی کند برنمی‌تابد، تصریح کرد: شرایط باید قانونمند شود و به نظر می‌رسد که آمریکا در تحریم‌های خود علیه ایران با شکست مواجه شده و سعی می‌کند از ظرفیت منطقه‌ای و جهانی علیه ایران استفاده کند.

,

وی ادامه داد: ولی چون تمام تحریم‌ها از سوی آمریکاست و از سوی شورای امنیت نیست پس ایران می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌ها از شرایط بهره بگیرد و تعامل سازنده‌ای با کشورهای دوست و هم‌پیمان خود مانند هند، چین، ژاپن و کره جنوبی استفاده کند و تحریم‌ها را نادیده بگیرد؛ به اعتبار اینکه این تحریم‌ها غیرقانونی است و آمریکا نمی‌تواند اراده خود را بر جامعه جهانی تحمیل کند.

,

هانی زاده بیان کرد: وزارت نفت می‌تواند در چارچوب سیاست‌های خود راه‌هایی را برای دور زدن تحریم‌ها مورداستفاده قرار دهد لذا هم وزارت نفت و هم سایر نهادها می‌توانند از طریق همکاری مشترک و از طریق استفاده از سازوکارهای بین‌المللی و تعاملات جهانی این تحریم‌ها را دور بزنند.

,

وی افزود: آمریکا نمی‌تواند تحریم‌هایی ها را علیه ایران اعمال کند که سازمان ملل و شورای امنیت با آن مخالف‌اند.

,

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه الآن شرایط برای فروش نفت مناسب است اظهار کرد: وزارت نفت باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کند و حتی بیش از ۲ میلیون بشکه در روز می‌تواند نفت صادر کند.

,

وی افزود: اگر کوتاهی از سوی وزارت نفت صورت بگیرد قطعاً نهادهای مسئول مثل مجلس شورای اسلامی ورود پیدا می‌کند.

,

هانی زاده خاطرنشان کرد: وزارت نفت در تلاش خود باید صادقانه عمل کند و حجم صادرات را افزایش دهد و از سازوکارهای موجود برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کند.

,

انتهای پیام/

]
کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه الآن شرایط برای فروش نفت مناسب است گفت: وزارت نفت باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کند و حتی بیش از ۲ میلیون بشکه در روز می‌تواند نفت صادر کند.