بزرگترین مزرعه پرورش مرغ مادر تخم گذار کشور در زنجان افتتاح شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از موج رسا; شرکت مرغک وابسته به گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و اجرای منویات مقام معظم رهبری در تأمین ایمنی و امنیت غذایی کشور و با هدف مقابله با تهدیدهای خارجی و تحریم های ظالمانه، گسترش فعالیت های مولد و محرومیت زدایی، پروژه مزرعه پرورش مرغ مادر تخمگذار کشور را در منطقه سلطانیه زنجان افتتاح کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

مدیرعامل شرکت مرغک در این مراسم اظهار داشت: همه مراحل طراحی و ساخت این پروژه ملی، به دست پُرتوان کارشناسان و متخصصان سازمان اقتصادی کوثر و شرکت مرغک صورت گرفته و در ساخت آن، تمامی پارامترهای اقتصادی و موازین بهداشتی به دقت مورد توجه قرار گرفته است.

,

وی گفت: در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی، در تجهیز بخش های مختلف این مجموعه از ظرفیت های داخلی و با هم افزایی با سایر شرکت های تابعه سازمان اقتصادی کوثر از توانمندی و امکانات این شرکت ها  بهره گرفته شده است.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: این پروژه در زمینی به مساحت 92 هزار متر مربع و با مجموع سرمایه گذاری 250 میلیارد ریال بنا شده و قادر است با پرورش 80 هزار قطعه مرغ مادر در هر دوره، 10 میلیون قطعه جوجه یکروزه تخم گذار معادل 25 درصد از نیاز بازار این صنعت را تأمین کرده و علاوه بر آن، ظرفیت های صادراتی کشور در این حوزه را ارتقاء بخشد.

,

, ,

بهراد زندیه ادامه داد: مزرعه پرورش مرغ مادر تخم گذار سلطانیه زنجان دارای 8 سالن با دیواره ها و سقف های عایق و با مساحت هر کدام 900 متر مربع و ظرفیت 10 هزار مرغ مادر تخم گذار است و همچنین برخورداری از کارخانه اختصاصی ساخت دان به مساحت 540 متر مربع، ساختمان اداری، دوش ها، ساختمان تأسیسات گرید تخم مرغ و اتاق ژنراتور مجموعاً به مساحت 500 متر مربع از دیگر مشخصات این مزرعه است.

,

مدیرعامل شرکت مرغک با تأکید بر این که این شرکت با بیش از 4 دهه خدمتگذاری به صنعت مرغ تخم گذار ایران، تولیدکننده 65 درصد جوجه یک روزه مادر تخم گذار و بیش از50 درصد جوجه تخم گذار تجاری کشور است؛ افزود: مفتخریم که با بهره برداری از این پروژه ملی ضمن ایجاد اشتغال مستقیم برای 40 نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم برای2 هزار نفر، گام بلند دیگری برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی که همانا ایجاد اشتغال مولد و پایدار و زدودن غبار محرومیت از چهره مناطق کمتر برخوردار کشور است، برداریم.

,

"فرامرز نیک سرشت" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان  نیز در آئین افتتاح این مزرعه اظهار داشت: استان زنجان به لحاظ شاخص‌ های مهم یک استان امن محسوب می شود که زیرساخت‌های آن موجب شده که موفقیت‌های بسیاری در حوزه‌های دیگر کسب شود.

,

وی با اشاره به حجم عظیم سرمایه‌گذاری در استان در حوزه‌های مختلف،افزود: در سال جاری بیش از ۴۵۰ هزار تن خرید گندم در استان زنجان شده است.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان به اجرای طرح نهضت دیدار با ۳ هزار خانواده شهید در استان زنجان اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح حل مشکلات خانواده‌های شهدا است.

,

نیک سرشت با تقدیر از سرمایه‌ گذاری انجام شده در این شرکت، گفت: ما نیز تلاش کردیم همراه خوبی برای این شرکت باشیم و از آنها حمایت کنیم.

,

انتهای پیام/

]
با حضور حجت الاسلام محمدعلی شهیدی محلاتی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید کشور در روستای دوسنگان سلطانیه، بزرگترین مزرعه پرورش مرغ مادر تخم گذار کشور در زنجان افتتاح شد.