اولین جایزه های مردمی در دستان فیلمسازان عماری
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی مراسمی با حضور خانواده‌های شهدا، مسئولان شهری و عموم علاقه‌مندان، برگزیدگان فراخوان‌های‌ مردمی نهمین جشنواره عمار شهر طالخونچه اصفهان در سالن اجتماعات شهید آوینی این شهر معرفی و تقدیر شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در ابتدای مراسم، «حجت‌الاسلام هاشمی»، با بیان سخنانی درمورد ویژگی‌های حضرت زهرا(س)، نقش هنر در جامعه اسلامی را تبیین کردند و از اکران‌کنندگان مردمی شهرستان مبارکه، به‌خاطر اکران فیلم تشکر کردند.

,

در ادامه، با حضور خانواده شهید «نیازعلی سبزعلی»، جایزه مردمی «آتش به اختیار» با موضوع کار فرهنگی به «یوسف جعفری»، کارگردان فیلم داستانی «سوزن» تقدیم شد.

,

جعفری پس از دریافت جایزه، از اکران‌کنندگان مردمی تشکر کرد و گفت: «به کمک جشنواره عمار حلقه مفقوده سینما یافت شده است و هدف فیلم به بیننده منتقل می‌شود چرا که قبل از آن برای تماشای این‌گونه فیلم‌ها مکان و برنامه‌ای وجود نداشت».

,

همچنین جایزه مردمی شهید «سیدتقی هاشمی» با موضوع دفاع مقدس، به «علیرضا واعظ‌ شوشتری»، کارگردان پویانمایی «فریاد بی‌سیم‌ها» رسید و جایزه مردمی «شهید بهشتی» با موضوع ولایت فقیه، از طرف گروه فرهنگی ثامن‌الائمه(ع) به «عبدالعظیم بهمنی»، کارگردان مستند «امین روح الله» اهدا شد.

,

در ادامه برنامه، از فعالان فرهنگی و اکران‌کنندگان برتر شهرستان نیز تقدیر به عمل آمد و در آخر «حجت‌الاسلام نوری»، معاون تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مبارکه، با تشکر از اکران‌کنندگان، تداوم اکران‌ها را خواستار شد و از اکران فیلم‌های «عابدان کهنز» و «بیشتر از مادرم» تقدیر کرد.

,

پس از پایان مراسم، کارگردان‌های منتخب از «خانه بومگردی» طالخونچه بازدید کردند و طی جلسه‌ای با فعالان فرهنگی و  اکران‌کنندگان، ضمن اطلاع از برنامه‌های آن‌ها، نظر خود را راجع‌به برنامه‌ها مطرح کردند.

,

گفتنی است مهم‌ترین تفاوت نهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار نسبت‌به دوره‌های گذشته، اتکایش به فراخوان‌های مردمی بود.

,

در همین راستا، جشنواره عمار از تمام مؤسسات، تشکل‌های مردمی و افراد حقیقی دعوت کرد تا موضوعات و دغدغه‌های مد نظرشان را در حوزۀ تولید، در قالب یک فراخوان‌ از سینماگران بخواهند و به فیلم‌سازانی که بهترین اثر را در این موضوعات تولید کرده‌اند، هدیه‌ای مادی یا معنوی اختصاص دهند.

,

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، انتخاب و تقدیر از آثار برگزیده این بخش، توسط فراخوان‌دهندگان مردمی صورت می‌گیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
برگزیدگان فراخوان‌های مردمی شهر طالخونچه اصفهان، طی مراسمی به‌مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) با حضور خانواده‌های شهدا، مسئولان شهری و عموم علاقه‌مندان، در سالن اجتماعات شهید آوینی معرفی و تقدیر شدند.