حمله جنگنده‌های امریکایی به بهانه مبارزه با داعش برای سیطره به شرق فرات
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نفل از  صاحب نیوز؛ هم‌زمان با ادامه خروج آوارگان، تروریست‌های داعش و خانواده‌هایشان از مناطق محاصره‌شده در شرق رود فرات، شبه‌نظامیان دموکراتیک با پشتیبانی هوایی آمریکایی‌ها و توپخانه فرانسوی‌ها، در چند روز گذشته حمله گسترده‌ای را به‌منظور سیطره بر بخش محاصره‌شده آغاز کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

شماری از تروریست‌های موجود در اردوگاه محاصره‌شده در شرق رود فرات حاضر به مذاکره با شبه‌نظامیان نیستند و اعلام کرده‌اند تا آخر در مقابل آن‌ها ایستادگی خواهند کرد.

,

هم‌زمان شبه‌نظامیان دموکراتیک به بهانه نجات آوارگان حمله گسترده‌ای را علیه مواضع تروریست‌ها در شرق فرات آغاز کردند؛ جنگنده‌های آمریکایی و توپخانه فرانسوی‌ها نیز به بهانه مبارزه با داعش به‌شدت اردوگاه را مورد هدف قرار می‌دهند.

,

منابع میدانی اعلام کردند: جنگنده‌های آمریکایی در چند نوبت از حمله‌های خود از گاز فسفر و مواد ممنوعه استفاده کرده‌اند و در سه روز، بیش از یک هزار تن از افراد موجود در اردوگاه را کشته و زخمی کرده‌اند.

,

حمله‌های گسترده شبه‌نظامیان و ائتلاف به اردوگاه منجر به آتش گرفتن تعدادی از خودروهای حامی کمک‌های بشردوستانه و مواد اولیه و … شده است و شمار زیادی از خودروها و چادرهای آوارگان نیز آتش‌گرفته است.

,

بر اساس اعلام رسانه‌ها، شمار زیادی از آوارگان، تروریست‌های داعش و خانواده‌هایشان در چند نوبت توقف درگیری از مناطق محاصره‌شده خارج شدند و به سمت مناطق تحت سیطره شبه‌نظامیان انتقال داده شدند.

,

برخی از منابع اعلام کردند، صدها تن از تروریست‌ها به همراه خانواده‌هایشان بعد از خروج از منطقه محاصره‌شده، به پایگاه نظامی آمریکا در حومه استان دیرالزور منتقل‌شده‌اند.

,

بخش‌هایی از مناطق شرقی رود فرات در مساحتی کمتر از یک کیلومترمربع، تحت اشغال تروریست‌های داعش است و صدها آواره نیز به گروگان تکفیری‌ها درآمده‌اند.

,

انتهای پیام/

]
صدها تن از آوارگان موجود در شرق رود فرات در اثر حمله گسترده جنگنده‌های آمریکایی و شبه‌نظامیان دموکراتیک، کشته و زخمی شدند.