لزوم توجه به حل مشکلات خراسان جنوبی در سفر نوبخت/ وعده‌ها به صورت شفاف بیان شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، طبق اعلام روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز به خراسان‌جنوبی سفر می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, .,

 

,

قرار بود قبل از بستن بودجه 1398 نوبخت به خراسان جنوبی سفر کند اما به جای او، سعید نمکی معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور که هم‌اکنون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، 5 تا 7 دی‌ماه 1397 به خراسان جنوبی سفر و از برخی پروژه‌ها بازدید کرد و قول‌هایی جهت تأمین اعتبار داد. عدم حضور رئیس سازمان برنامه و بوجه در استان خراسان جنوبی گلایه‌های مردم و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی را در پی داشت.    

,

 

,

نوبخت در 4 شهریورماه 1393 نیز به خراسان‌جنوبی کرده و برای رفع مشکلات این استان وعده‌هایی داده بود. اعتبارات مصوب در آن سفر، 207 میلیارد و 148 میلیون تومان بود که نیاز است در این سفر، میزان تحقق اعتبارات سفر اول، بیان شود. عملی‌نشدن برخی وعده‌ها در سفر اول نوبخت به خراسان جنوبی موجب ناراحتی مردم از دولت شد.

,

 

,

خراسان‌جنوبی استانی کم‌برخوردار است و نیاز به توجه ویژه دارد چراکه سال‌های متمادی با مشکلات زیادی از جمله خشکسالی، نبود راه‌آهن و جاده‌های دوبانده، مشکلات اقتصادی و اشتغال، مشکلات در بازارچه‌های مرزی و صادرات و مشکلات دیگر دست‌وپنجه نرم می‌کند.

,

 

,

یکی از گلایه‌های مردم، توجه ویژه نوبخت و رئیس‌جمهور به استانِ آقای نوبخت یعنی گیلان است در صورتی که خراسان جنوبی و شرق کشور نیاز به توجه ویژه دارد. چند روز پیش راه‌آهن رشت قزوین با حضور حسن روحانی رئیس‌جمهور افتتاح شد و مقرر شد راه‌آهن رشت آستارا نیز احداث شود. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور در این افتتاح گفت: آیا شرق کشور برای دولت اهمیت دارد؟ آیا فقط برای ما اعتبار ندارید؟

,

 

,

تفاوت اعتبارات درنظر گرفته شده به راه‌آهن رشت و راه‌آهن شرق کشور نشان می‌دهد دولت آقای روحانی و همچنین نوبخت به عنوان رئیس سازمان برنامه‌وبودجه توجهی به راه‌آهن شرق کشور و اهمیتی که کریدور شرق در توسعه کشور دارد، ندارند. انتقال آب به خراسان جنوبی و رونق‌گرفتن اقتصاد و اشتغال استان، ازجمله مهم‌ترین خواسته‌های مردم است.

,

 

,

اکنون که قرار است رئیس سازمان برنامه و بودجه برای دومین بار به خراسان‌جنوبی سفر کند نیاز است وعده‌های سفر اول و دیگر مشکلات خراسان جنوبی را مورد بررسی قرار دهد و به صورت شفاف در خصوص انتقال آب، راه‌آهن، جاده‌ها، پروازها و رونق اقتصادی و اشتغال با مردم استان سخن بگوید. امید است این سفر برای مردم خراسان جنوبی خیروبرکتی داشته باشد و وعده‌های سفر، به‌زودی محقق شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
اکنون که قرار است رئیس سازمان برنامه و بودجه برای دومین بار به خراسان‌جنوبی سفر کند نیاز است به صورت شفاف در خصوص انتقال آب، راه‌آهن، جاده‌ها، پروازها و رونق اقتصادی و اشتغال با مردم استان سخن بگوید.