احتمال سفر حسن روحانی به سوریه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «جواد ترک آبادی» سفیر تهران در دمشق بار دیگر بر حق ملت و رئیس جمهور سوریه در حاکمیت ملی بر خاک این کشور تأکید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
ترک آبادی به پایگاه خبری «العهد» گفت که موضع جمهوری اسلامی ایران این است که بشار اسد رئیس جمهور سوریه و ملت این کشور حق دارند به طور کامل بر خاک و ثغور و حدود سوریه حاکمیت داشته باشند.
,
 
,
وی همچنین اعلام کرد که احتمالا حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به زودی عازم سوریه خواهد شد.
,
 
,
سفیر تهران در دمشق ادامه داد: «رهبران سوریه و ایران همیشه با هم در ارتباط هستند و بر این باورم که سفر اسد به ایران، موفقیت‌آمیز بود و به وضوح بیانگر عمق محبت و دوستی بود که همه مسئولان جمهوری ایران به رهبری و ملت سوریه دارند».
,
 
,
ترک آبادی ضمن پیش‌بینی در خصوص تداوم سفر‌ها و ارتباط بین جمهوری اسلامی ایران و سوریه، درباره طرح موسوم به ایجاد «منطقه امن» در شمال سوریه نیز گفت: «اصول ما ثابت است. ما حامی گزینه ملت سوریه هستیم و آن (ملت) است که باید سرنوشت خود را تعیین کند».
,
 
,
وی با بیان اینکه این مسائل حق ملت سوریه است، تصریح کرد که همه مردم منطقه باید با هم دیدار کنیم و این مشکلات را از سر راه برداریم، «و هر چند زخم، این مشکلات عمیق است، ولی همچنان فردایی هست که در انتظار ماست و باید آن را همگی با دستان خود بسازیم»
,
 
,
سفیر تهران با تأکید بر اینکه سوریه با پیروزی خود توانست خط امنیت و ثبات سراسر این منطقه را ترسیم کند، خاطر نشان کرد که هدف این بود که از طریق توطئه علیه سوریه، این کشور را وارد درگیری‌های داخلی، قومی، نژآدی و مذهبی کنند.
,
 
,
ترک آبادی با اشاره به اینکه دشمنان قصد داشتند با توطئه علیه سوریه، منطقه را هدف قرار دهند، اظهار داشت که پیروزی سوریه، این «مسیر وحشیانه و این دیدگاه‌های شیطانی را متوقف کرد».
,
 
,
وی در پایان خاطر نشان کرد که بر اساس این دیدگاه، باید همه شاخصه‌های زندگی واقعی در این منطقه از بین می‌رفت، ولی این مسئله شکست خورد و این، پیروزی بزرگ است.
,
منبع: فارس
]
سفیر تهران در دمشق اعلام کرد که احتمال دارد رئیس جمهوری اسلامی ایران به زودی عازم سوریه شود.