ذخیره سازی میوه شب عید در زنجان به پایان رسید/ میوه شب عید از 25 اسفند ماه در سطح استان توزیع می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محمود نوری امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان با اشاره به تامین میوه شب عید استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر کار ذخیره سازی میوه شب عید به پایان رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به اینکه مباشر توزیع میوه و زمان توزیع آن در سطح استان زنجان مشخص شده است بیان کرد: میزان ذخیره سیب 700 تن و همچنین پرتقال نیز 1000 تن برای استان زنجان تکلیف شده بود.

,

مدیرتعاون روستایی استان زنجان با اشاره به اینکه با توجه به اینکه محصول سیب در استان زنجان در سال 97 با تنش سرمایی مواجه شد و کار ذخیره سازی آن در کار استان نبود افزود: این مشل باعث شده ذخیره سیب مورد نیاز شب عید یک مقدار با وقفه مواجه شود.

,

وی با بیان اینکه 718 تن سیب برای شب عید استان زنجان ذخیره سازی شده است خاطر نشان کرد: یک هزارو 20 تن هم پرتقال ذخیره شده است.

,

نوری بیان کرد: در ابتدا قرار بود کل سیب مورد نیاز از دماوند تامین شود ولی به دلیل عدم توانایی در تامین سیب مورد نیاز ما مجبور به تامین سیب از اشنویه شدیم.

,

وی عنوان کرد: برای هر کیلو یک هزار و 900 ریال هزینه حمل پرداخت شده است و توزیع میوه شب عید با دو سبد سه ردیف با 12 کیلوگرم و دو ردیف هم 8 کیلویی هستند.

,

مدیرتعاون روستایی استان زنجان بیان کرد: تعداد 86 غرفه برای استان زنجان در نظر گرفته شده که 47 غرفه برای مرکز استان است و 9 مرکز برای شهرستان ابهر و 5 مرکز شهرستان خرمدره، 11 مرکز در خدابنده، 3 مرکز در ایجرود، 4 مرکز ماهنشان، یک غرفه شهرستان سلطانیه و 6 غرفه در طارم در نظر گرفته شده است.

,

انتهای پیام/

]
مدیرتعاون روستایی استان زنجان با اشاره به اینکه کار ذخیره سازی میوه شب عید در زنجان به پایان رسید گفت: 718 تن سیب و 1020 تن پرتقال در استان زنجان ذخیره شد.