تمهیدات نوروزی برای استقبال از بهار در آذربایجان غربی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، با نزدیک شدن به ایام نوروز، طرح های متعدد نظارتی و بهداشتی از سوی ارگان های متعدد در استان به مرحله اجرا در می آید تا هموطنان بتوانند با خاطری آسوده به استقبال سال نو رفته و از ایام عید خاطراتی خوش داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

اجرای طرح های نظارت و بازرسی بر بازار عید، اجرای طرح های بسیج سلامت نوروزی، مقابله با گران فروشی ها و تخلفات و نیز برنامه های دیگر همگی در راستای فراهم آوردن آسایش شهروندان توسط نهادهای استانی به اجرا در می آید.

,

بازرسی و نظارت ۶۵ اکیپ بر بازار آذربایجان غربی

, بازرسی و نظارت ۶۵ اکیپ بر بازار آذربایجان غربی,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از ایجاد ۶۵ اکیپ بازرسی و نظارت بر بازار عید خبر داد.

,

جعفر صادق اسکندری با بیان اینکه طرح نظارت بر بازار عید از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین سال ۹۸ فعالیت خواهد کرد، اظهار داشت: در این طرح ۶۵ اکیپ در بخش‌های مختلف صنفی بر بازار عید نظارت می‌کنند.

,

وی با بیان اینکه این اکیپ‌ها در دو بخش خدمات و کالایی فعالیت می‌کنند، افزود: در کنار این اکیپ‌ها تعدادی از واحدهای کشیک‌های واحدهای صنفی در ایام تعطیلات نوروزی دایر بوده و به مسافران خدمات ارائه می‌دهند.

,

اسکندری گفت: در این مدت یک هزار و ۵۰۰ صنف در بخش‌های مختلف کشیک نوروزی خواهند بود؛ از اول سال جاری تا کنون تعداد ۱۸۷ هزار و ۲۰۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی استان صورت گرفته از این تعداد هشت هزار و ۶۰۴ فقره منجر به تشکیل پرونده شده و جهت رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

,

وی ابراز کرد: از ابتدای سال ۹۷ تا کنون تعداد سه هزار و ۷۶۶ بازرسی از سردخانه‌ها و انبارهای کالاهای اساسی و ضروری که مشمول اعلام موجودی و ثبت در سامانه جامع انبارها بوده‌اند صورت گرفته است.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اضافه کرد: از تعداد بازرسی‌های انجام شده از سردخانه‌ها و انبارهای استان تعداد ۱۱۹ واحد تخلف محرز و منجربه تشکیل پرونده به ارزش ریالی ۷۹۹ میلیارد ریال با عناوین احتکار، عدم اعلام موجودی، گرانفروشی و … شده و جهت رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

,

اسکندری به سامانه نظارتی ۱۲۴ برای دریافت شکایات و انتقادات مردمی برای جلوگیری از بروز تخلف در بین اصناف اشاره کرد و گفت: ۲ هزار تن پرتقال و یک‌هزار تن سیب برای شب عید خریداری شده و از سوی سازمان‌های مربوطه توزیع می‌شود و بازرسی‌ها برای خالص خریدی و خالص‌فروشی میوه شب عید توسط اکیپ‌های نظارتی انجام می‌شود.

,

طرح سلامت نوروزی در آذربایجان غربی

, طرح سلامت نوروزی در آذربایجان غربی,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی از اجرای طرح سلامت نوروزی از ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین در استان خبر داد.

,

رسول انتظار مهدی در نشست ساماندهی مراکز بهداشتی، خدماتی رفاهی و درمانی آذربایجان غربی با اعلام این خبر اظهار داشت: در اجرای این طرح ۷۴ اکیپ بهداشتی فعالیت می ‌کنند.

,

وی، افزود: این طرح از ۸ صبح تا ۸ شب در شهرهای مختلف به اجرا در آمده و ۱۴۸ نفر نیز در انجام آن مشارکت های لازم را دارند.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: اهمیت کنترل مواد غذایی به قدری است که طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی سالانه حدود ۲ درصد کودکان زیر ۲ سال در اثر بیماری اسهال جان خود را از دست می ‌دهند و علت اصلی آن آلودگی غذا و آب آشامیدنی است.

,

انتظار مهدی با اشاره به آماری در زمینه عملکرد برنامه بسیج سلامت نوروزی در سال ۱۳۹۷ بیان کرد: اقدامات این نهاد در زمینه کنترل و نظارت بر مراکز بهداشتی، خدماتی رفاهی و درمانی آذربایجان غربی در طول سال مستمر است و در ایام نوروز تشدید می ‌شود.

,

وی تاکید کرد: ۲۷۱ مورد معرفی متخلفان بهداشتی به مراجع قضائی، تعطیلی ۶۸ مورد مراکز و اماکن غیر بهداشتی، کشف و معدوم سازی ۱۶۳ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد از جمله این موارد بوده است.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با ارائه آمار مقایسه ‌ای از وضعیت نمونه برداری‌ های انجام شده از انواع شیرینی، لبنیات، جوجه کباب‌ های زعفرانی، خمیر و آرد، نقل و حلوا، سالاد و سبزی و انواع آجیل، بیان کرد: میزان آلودگی شیرینی‌ های تولیدی ۶۴ درصد، لبنیات ۵۰ درصد، جوجه کباب ‌ها ۱۵ درصد، خمیر و آرد ۵۰ درصد، نقل و حلوا ۲۸ درصد، سالاد و سبزی دست ساز ۶۹ درصد، گوشت چرخ کرده و انواع کباب نیز ۲۸ درصد در سال جاری بوده است.

,

انتظار مهدی بیان کرد: این میزان در سال گذشته در شیرینی ۶۵ درصد، لبنیات ۵۳ درصد، رنگ جوجه کباب و محلول رنگی ۴۳ درصد، خمیر و آرد ۲۷ درصد، نقل و حلوا ۳۵ درصد، سالاد و سبزی دست ساز ۵۱ درصد، گوشت چرخ کرده و انواع کباب ۳۴ درصد و آجیل ۷۵ درصد بود.

,

پایگاه های امداد و نجات در ۳۲ نقطه آذربایجان غربی دایر می شوند

, پایگاه های امداد و نجات در ۳۲ نقطه آذربایجان غربی دایر می شوند,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از دایر بودن ۳۲ پایگاه امداد و نجات در سطح استان خبر داد.

,

سعید رهبرسوره در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر هرساله در ایام نوروز طرحی به نام طرح ملی امدادونجات و راهنمای مسافر اجرا می کند.

,

وی، با اشاره به جزییات این طرح، افزود: این طرح در سال جاری از ۲۵ اسفند آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ماه ۹۸ به مدت ۲۲ روز ادامه دارد و امدادگران در خدمت تامین آرامش و راهنمایی مسافران نوروزی هستند.

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه یکی از ماموریت های جمعیت هلال احمر، توسعه شبکه امدادونجات است، ابراز کرد: در ۳۲ نقطه از استان پایگاه‌های امداد و نجات دایر می‌شود که ۲۴ ساعته بوده و از ۲۵ اسفند این تعداد پایگاه، فعالیت خواهند کرد و مسافران می‌توانند با تلفن ۱۱۲ با این پایگاه‌ها ارتباط برقرار کنند.

,

رهبر سوره، تاکید کرد: همه ساله در ایام نوروز مسافرانی به استان ما وارد می شوند که نیازمند راهنمایی هستند و در ۳۳ پست، جوانان جمعیت در ورودی های شهر نسبت به اطلاع رسانی اقدام کرده و داروخانه هلال احمر نیز واقع در خیابان خیام شمالی روزهای اول، سوم و چهارم عید نوروز آماده خدمات رسانی هستند.

,

وی، گفت: جمعیت هلال احمر، در همه جا و برای همه می خواهد خدمات ارائه دهد و به دلیل شرایط خاص در ایام تعطیلات این خدمات رسانی بیشتر می شود.

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی، گفت: بیش از ۱۱ هزار داوطلب و بیش از ۵ هزار امدادگر ثبت شده در سامانه داریم.

,

رهبر سوره، تصریح کرد: از اول فروردین امسال تا امروز ۱۹۷۱ مورد حادثه را پوشش داده ایم و از بین اینها ۱۲۳۰ مورد جاده ای و ۹۰ مورد برف و کولاک و بیش از ۳۶۰ مورد مراجعه حضوری به پایگاه های امدادونجات را داشته ایم، همچنین ۲۳ خیمه نماز را نیز در کنار پایگاه های امدادونجات خواهیم داشت.

,

انتهای پیام/

]
دستگاه های مختلف در آذربایجان غربی با اجرای طرح های تمهیداتی، در تلاش برای فراهم آوردن نوروزی شاد برای هموطنان هستند.