نخستین دوره ستاره شناسی NASE در ایران به میزبانی بوشهر
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس ؛ نخستین دوره آموزش ستاره شناسی (NASE) در ایران به میزبانی مشترک رصدخانه مهر و دانشگاه خلیج فارس بوشهر به مدت چهار روز با حضور دو مدرس بین‌المللی ستاره شناسی، رزا ماریا استاد دانشگاه بارسلونا و رئیس (NASE ) و کورینا توما (استاد دانشگاه کلوژ) و با شرکت بیش از ۵۰ نفر از معلمان و منجمان سراسر کشور در دانشگاه خلیج فارس برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس, (NASE), .,

, ,

این دوره با تمرکز به آموزش معلمان و تدریس کاملا عملی ابزارهای نجومی و آموزشی و با هدف ایجاد یک شبکه آموزشی به مرکزیت ایران در سطح خاورمیانه انجام و در نهایت برای شرکت کنندگان این دوره گواهی آموزشی ستاره شناسیNASE   صادر شد.

, NASE , .,

, ,

همچنین در این دوره ۱۱ نفر از اساتید و مدرسان ستاره شناسی استان بوشهر نیز به عنوان مدرس کارگاه های علمی حضور داشتند و پس از گذراندن چهار روز کارآموزی موفق به کسب گواهینامه بین‌المللی آموزش ستاره شناسی از اتحادیه جهانی نجوم (IAU)  گردیدند.

, (IAU) , .,

, ,

اختتامیه این دوره نیز با حضور احمد دالکی، پدر علم نجوم ایران از شهرستان دشتستان، در سالن رئیسعلی دلواری دانشکده مهندسی دانشگاه خلیج فارس برگزار شد.

, .,

, ,

انتهای پیام/

]
نخستین دوره آموزش ستاره شناسی (NASE) در ایران به میزبانی مشترک رصدخانه مهر و دانشگاه خلیج فارس بوشهر با شرکت بیش از ۵۰ نفر از معلمان و منجمان سراسر کشور در دانشگاه خلیج فارس برگزار شد.