فرار مالیاتی از مشکلات اصلی اقتصاد کشور است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، حسین تاجمیر ریاحی صبح امروز در جلسه ای که با حضور مدیرکل و جمعی از مسئولان و کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان برگزار شد، با بیان اینکه حمایت از تولید، اشتغالزایی و سرمایه گذاری در شرایط فعلی کشور از مهمترین برنامه ها است، اظهار داشت: نظام مالیاتی باید نقش حمایتگر را ایفا کرده و سراغ واسطه گران، دلال ها و سودجویان برود و حامی تولید و سرمایه گذاری باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی با بیان اینکه برخورد با فرار مالیاتی تبدیل به یک مطالبه شده است، اظهار کرد: باید زمینه فرار مالیاتی با جلوگیری از ادامه روند آن در آینده فراهم شود.

,

تاجمیر ریاحی با بیان اینکه درسیاست های کلی نظام،اسناد بالادستی و سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری، بر افزایش درآمدهای دولت براساس افزایش سهم درآمدهای مالیاتی تأکید شده است  افزود: تحقق این مهم نیازمند شناسایی منابع جدید مالیاتی از طریق شناسایی فراریان مالیاتی است.

,

وی با اشاره به آسیب ها و زمینه های فرار مالیاتی در دهه های گذشته، گفت: صدور کد اقتصادی، کارتهای بازرگانی، تشکیل شرکت های صوری، اعلام صوری ورشکستگی شرکت ها، صدور فاکتورهای صوری و جعلی، حساب های بانکی اجاره ای و به تازگی کد ملی اجاره ای، از آسیب هایی است که در نظام اقتصادی وارد شده و به فرارهای مالیاتی بزرگ انجامیده است.

,

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه متاسفانه فراریان مالیاتی ساماندهی و استراتژی دارند، ادامه داد: مروری بر تاریخچه فرار مالیاتی در کشور نشان می دهد که همزمان با تغییر قانون، این افراد مواضع خود را عوض کرده و به راهکارهای جدید متوسل می شوند.

,

تاجمیر ریاحی با اعلام اینکه اصل و جریمه بدهی کارت های بازرگانی در آذربایجان غربی ۳۵۰۰ میلیارد تومان است، گفت: در مرحله وصول این بدهی ها به افرادی می رسیم که در ازای دریافت مبلغی اندک، از آنها سوءاستفاده شده است و افراد دیگری به ثروت های هنگفت رسیده اند.

,

وی با اشاره به راهکارهای جلوگیری از سوءاستفاده از کارت های بازرگانی، تصریح کرد: سنجش کامل شرایط و احراز صلاحیت، نظارت دقیق و رصد وضعیت شرکت های ثبت شده موجب جلوگیری از سوءاستفاده های بعدی می شود و سازمان امور مالیاتی کشور نیز بر رصد و به روز رسانی سامانه ها بر همین اساس تأکید دارد.

,

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه با تأکید بر اینکه نظام مالیاتی بر هیچ یک از فعالیت های اقتصادی نامحرم نیست، اظهار کرد: مالیات نقش مهمی در حوزه تنظیم گری اقتصاد داشته و زمینه های اعتماد و ارتقای سرمایه انسانی و اجتماعی را فراهم می کند.

,

وی در ادامه با بیان اینکه اقدامات ما نباید موجب نارضایتی عمومی شود، گفت: بر ما تکلیف است که در رفتار، گفتار و تکریم مراقب عموم مردم بوده و در مقابل فراریان مالیاتی با قدرت بایستیم.

,

تاجمیر ریاحی با اشاره به طرح ۳۵۸ شکایت در زمینه کارت های بازرگانی در محاکم قضایی کشور، سهم آذربایجان غربی را ۴ پرونده اعلام کرد و افزود: بیش از ۹۰ درصد دارندگان کارت های بازرگانی آذربایجان غربی خارج از مرکز استان هستند.

,

انتهای پیام/

]
مدیرکل دفتر حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در حال حاضر فرار مالیاتی از معضلات اقتصاد کشور بوده و برخورد جدی با فرار مالیاتی با اولویت دانه درشت ها از سیاست های سازمان است.