اتکا به شهریه دانشجویی تا 40 درصد کاهش می یابد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اردبیل در گفتگو با سبلان‌ما، از کاهش اتکا به شهریه دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی خبرداد و گفت:در طول پنج سال آینده 40 درصد اتکا به شهریه‌ی دانشجویان را کاهش می‌دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود: مدرک‌گرایی به درد جامعه نمی‌خورد و تخصص افراد است که به درد جامعه و فرد می‌خورد و معتقدیم با توجه به نیازهای جدید جامعه، خلق ارزش‌های فرهنگی، علمی و اجتماعی باعث ایجاد ارزش اقتصادی خواهد شد.

,

رسولی با بیان اینکه به دنبال ارزش افزایی در دانشگاه هستیم، تاکید کرد: با پیشگامی در تحقیقات در فصل جدید برای حل مشکلات یا راهی پیدا می‌کنیم و یا راهی خواهیم ساخت و باید به این نکته توجه کرد که گنجینه عظیمی در دانشگاه داریم، سرمایه علمی و فکری که شامل اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه است.

,

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل اظهار کرد: نوع ارتباط، تعامل و همکاری سرمایه انسانی با هم است که سرمایه اجتماعی را بوجود می‌آورد و بستر و زمینه‌ای برای حل تمام مشکلات شهری و استانی می‌شود.

,

وی به تغییر نگرش و فرهنگ سازمانی اشاره کرد و افزود: سازمان رشد کرده و نقشه راه دانشگاه مشخص است و با استفاده از فکرها و ایده‌های جدید در تسریع برنامه قدم برداشته است و تعدادی اصول راهنما نیز انتخاب کرده است.

,

رسولی مسئله‌گرایی، نوآوری و تعالی معنوی را در این مسیر از اصول راهنما معرفی و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اردبیل از زنده‌ترین و پویاترین دانشگاه‌های استان است و در این واحد هر معاونت پنج طرح تحولی خواهند داشت و در کنار آن به بهبود مستمر هم توجه می‌کند.

,

رسولی برنامه‌های سال آینده دانشگاه را نقطه‌ی عطفی در فعالیت‌های دانشگاه برشمرد و خبر داد: در حوزه آموزش ایجاد یونی هتل مرکز سرعین، تالار فرهنگی-خدماتی، مرکز سنجش سلامت و استعدادیابی ورزشی، سرای نوآوری از جمله فعالیت‌هایی است که سال 98 به جدیت دنبال خواهد شد.

,

رئیس واحد اردبیل ضمن یادآوری شعار هر فارغ التحصیل یک مهارت و یک تخصص اظهار کرد: تأسیس رشته‌های جدید در حوزه پزشکی، غیرپزشکی و تجهیز آزمایشگاه‌های تخصصی و ایجاد مدارس ورزشی از برنامه‌های پیش‌روی دانشگاه است.

,

وی افزود: خط تولید گیاهان دارویی و روشنایی هوشمند به بهره‌برداری و تجاری‌سازی رسیده‌اند و مرکز آموزش زبان انگلیسی و مرکز جامع روانشناسی و روان‌درمانی تأسیس شده‌اند.

,

رسولی همچنین به مرکز تحقیقات انرژی، آب و گیاهان دارویی در واحد اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم و نیازهای جامعه را برطرف کرده و در جهت هم‌افزایی علم و ثروت حرکت کنیم.

,

وی به افزایش برگزاری برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: رویکرد فرهنگی در واحد اردبیل هم برای اعتباربخشی دانشگاه و هم تقویت اجتماعی دانشگاه با مشارکت سازمانها و نهادها مورد توجه قرار گرفته است.

,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
رئیس دانشگاه آزاد اردبیل با بیان اینکه خلق ارزش‌های فرهنگی، علمی و اجتماعی باعث ایجاد ارزش اقتصادی خواهد شد، خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در طول پنج سال آینده اتکا دانشگاه به شهریه‌ های دانشجویی تا 40 درصد کاهش پیدا می کند.